Együtt sikerülni fog!

A smoothie-k varázsa...

2022/01/02. - írta: RiaRia

berries-g1d9761b09_640.jpg

Nem is írom le a súlyomat, mert jócskán visszavándorolt egy-két-három kiló. Én mindig így vagyok az ünnepekkel, nem tudom megállni a finom kajákat. De most itt az új év, és megláttam a fonnyadozó banánt az asztalon, eszembe jutott, hogy régebben nagy smoothie rajongó voltam.

Csináltam is mindjárt egyet, egy banán+egy alma+egy mandarin+egy pohár víz, = összeturmixoltam, és citromlével ízesítettem. Nagyon finom lett, 3 ivópohárnyi lett belőle. Mindet meg is ittam egyhúztomban! :) Valami csodás hatása van! :) Próbáld ki! Nem fogsz csalódni, még egy étkezést is kivált. és Számtalan variáció létezik. Lehet zöldségalapú módon is variálni. Egyszerűen fantasztikus! Amikor az ember lánya ráébred, hogy a rém egyszerű dolgok hozzák néha a legfantasztikusabb eredményeket, akkor minden olyan happy, boldogok vagyunk és örülünk. Egyre vigyázni kell! Arra, hogy ne törjük meg ezt a smoothie ivó lelkesedésünket semmikor sem. Minden nap lehet, reggel-délben-este inni belőle, és tényleg úgy variálod, ahogy akarod. Én vizet öntöttem hozzá, de van, aki tejjel szereti. Nem kell sok víz, elég egy pohárnyi, hogy össze tudja turmixolni a gép az alapanyagokat. Igaz, így sűrűbb lett, de amennyi rost van benne, az mindenért kárpótol. 

Úgyhogy új év, új lelkesedés, ki kell törni az ünnepek okozta eufóriából, és a fogyáshoz vezető utat kell választanunk magunknak. Nem tettem most fogadalmat, jó volt a tavalyi irány, csak beteg lettem, és ez felborított mindent. Nem szabad pedig ilyesmit megengedni. Én nem vagyok az a spártai típus, aki mindent a legtökéletesebb verzióig be tudok tartani. De mindig visszatérek oda, ahol megrekedtem, és onnan folytatom tovább a diétámat. Nem vagyok elkeseredett a plusz kilók miatt, bár, ki lehetett volna védeni, hogy ne vándoroljanak vissza. Így viszont nem éreztem azt az ünnepek alatt, hogy bármiből is kimaradok, nem ettem degeszre magam, inkább az, hogy nem mozogtam, az volt a ludas. A mozgás mindenképpen kell, mert az izmainkra vigyáznunk kell. 

Visszatérve a smoothie-ra, valószínű, hogy te is találsz az otthonodban olyan gyümölcsöket így az ünnepek után, amik már nem bírták a sok állást, és ezért kiváló alapanyagok tudnak lenni egy jó kis turmixhoz. Tegyél egy próbát, szokj rá a smoothie-ra, élvezd az ízeket és próbálj ki többféle kombinációt. Nekem most alma, mandarin, narancs, banán van itthon, ezekből válogattam. A citromlé helyett nyugodtan tehetsz bele citromot is a húsával együtt, csak feldobja az ízeket. Nekem csak később jutott eszembe, hogy van itthon egész citromom, így én citromlevet öntöttem a kész turmixhoz. Ha megiszod mind a három pohárral egyszerre, garantáltan nem leszel éhes egy jó ideig, kibírod a következő étkezésig, az biztos. :)

Azért hosszú távon csak tervezgetek, év közepéig azért jó lenne 10-15 kilót leadnom. Év végére pedig szeretném elérni a 80 kg-ot, ha sikerül. Én rajta vagyok, és ehhez az kell, hogy minden étkezés előtt feltegyem magamnak azt a kérdést, hogy - ez az étel, amit most meg fogok enni, az hasznos-e számomra? -, és ha a válasz igen, akkor nyugodtan megehetem. Ezért kell étkezés előtt ráhangolódni a kajára, hogy ne együnk meg mindenféle rossz ételeket. 5-10 percet szánj rá az idődből, még akkor is, mikor egy tábla csokit szeretnél megenni, és kérdezd meg magadtól, hogy - megéri-e az a pillanatnyi örömérzés, amit a csokievéskor érzel, megéri-e azt, hogy utána bűntudatod legyen miatta? - Lehet csokit enni, csak módjával, de próbálj egészségesen étkezni! Te fogsz örülni a legjobban, ha le tudsz mondani olyan ételekről, amikről tudod, hogy eddig sem segítették a fejlődésedet. Kis önfegyelem, önuralom kell, hogy legyen bennünk, hogy ezt meg tudjuk valósítani. De mindenképpen megéri! :)

B.Ú.É.K.! :)

 

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása