Együtt sikerülni fog!

Rájöttem, miért van falásrohamom.

2022/01/29. - írta: RiaRia

takoyaki-gc2a9048ea_640.jpg

Sokat gondolkodtam, hogy vajon miért van naponta falásrohamom. Lehet, biológiai oka is van, vagy emésztőrendszeri, esetleg érzelmi töltetű, DE!!!

Figyelted már meg magadon, hogy melyik étel ízlik és melyik nem? Már úgy értem, hogy a gyomrodnak melyik étel ízlik és melyik nem? Én arra jöttem rá, azt figyeltem meg magamon, hogy egyik étel sem ízlik nekem, nem jó érzés a gyomromnak, ha megeszem. Ez azért alakult ki, mert fogyókúráztam. Eljutottam már arra a szintre, hogy egészséges ételeket kellene mindig ennem, viszont erre anyagilag nincs mindig keret. Ezért gyakran eszem egészségtelen ételeket, de az agyam már tudja, hogy ezek nem jók, és ezért nem is ízlenek, mert vágyom az egészségesebb ételek után. De nincs mindig itthon annyi egészséges kaja, mint amennyire szükségem lenne, ezért a rossz kajákhoz fordulok, de azok meg nem elégítik ki a gyomrom igényeit, így még többet eszem, hátha a következő étel majd ízleni fog. De az sem ízlik, így egy jól bezárt kört kezdtem kialakítani, ami elvezetett a falásrohamaimhoz ugye, mert egyre többet eszek. És a vége az, hogy dugig eszem magam, mégis éhes maradok. És ez kezdődik elölről, majd folytatódik úgy, ahogy az a falásrohamok nagykönyvében meg van írva.

Remélem, elég jól mutatja ez a levezetés, hogy nem baj, ha kevesebbet eszek, de az legyen egészséges, mert a gyomrom nem hülye, tudja, hogy mit fogad be jól és mit rosszul. No, most akkor ez egy fából vaskarika, mert túl sok pénzem nincs mindig egészséges élelmiszereket venni, főleg hosszú távon, ha meg marad az egészségtelen étkezés, akkor bele fogok mindig futni az esti, vagy akár a napközbeni falásrohamomba. Mit tudnék csinálni?

Első körben, mivel tél van, össze kell írnom, hogy mik azok az élelmiszerek, amik nem túl drágák most, tehát csakis szezonálisan szabad vásárolnom. De még így is húzós egyik-másik élelmiszer ára. Van egy könyvem, az a címe: - VITAMINNAL frissen, fürgén, egészségesen (Az új csodafegyverek) - Ezt a könyvet már nagyjából feldolgoztam, kijegyzeteltem, aláhúztam benne mindent, ami számomra fontos. Ezt fogom tanulmányozni, és kiderítem, hogyan is tudnék több vitamint becsempészni az életembe, kevés pénz-és időráfordítással. Nagyon jó kis könyv, már többször fordultam hozzá segítségért. 

Másodszor, mozognom kell, tornáznom és nem összevissza enni, hogy kialakuljon a helyes étvágy, ne egyek olyankor is, amikor abszolút nem vagyok éhes. Régi rossz szokást kell legyűrnöm, azt, hogy ha meglátok egy ínycsiklandozó ételt, akkor azt mindjárt meg is eszem, illetve meg is enném. A mozgás garantáltan a jó étvágy felé mozdít el, nekem csak az lenne a dolgom, hogy a kereteimen belül ki tudjam alakítani a helyes táplálkozási szokást. Nagyon sok múlik az étkezésen, ezért kell ennyit írni róla. 

A mai motiváló mondat a következő:

A mérleg nem hazudik. 

 

 

4 komment
süti beállítások módosítása