Együtt sikerülni fog!

Nincs mese, kell a kontroll.

2022/04/14. - írta: RiaRia

woman-g29f0cb072_640.jpg

Jó egy hónapja írtam a blogba, és nem tudom abbahagyni, mert rá vagyok kényszerülve a fogyásra. Ha nem írok, elvesztem minden érdeklődésemet az életmódváltás iránt, így folytatom onnan, ahol abbahagytam.

Bizony, hogy szaladnak vissza a kilók, de megtalálom a módját, hogy ki tudjam cselezni őket. Kezdjük szép sorban! Most vagyok 103 kiló, voltam már kevesebb is nemrég, de itt tartok, nincs mit szépíteni. Az ugye tény, hogy minden tápanyagra szükségünk van, mert különben hiányállapotok léphetnek fel. Ugyanúgy kell a szénhidrát, mint a fehérje vagy a zsír, csak okosan kell beosztani az arányokat. Reggel és este nem kell annyit enni, mint mondjuk a főétkezésnél, délben. Rátérek arra is, hogy tízóraizzak és uzsonnázzak rendszeresen. Minden étkezésnél szerepelnie kell a három fő alkotóelemnek, a szénhidrátnak, a fehérjének és a zsírnak is, még a tízórait és az uzsonnát is jó, ha így állítjuk össze, csak jól kell válogatni az élelmiszerek között. 

Most a fő cél az nem kérdés, hogy 100 kiló alá kell kerülnöm ebben a hónapban. Még a fél hónap hátra van, nem elképzelhetetlen a megvalósítás. Már sok mindennel próbálkoztam, de mindig ki kell találni új dolgokat, amik előrevisznek, és új erőt adnak nap mint nap. Most ez az "új" dolog a rendszeresség, ugyanis ebben látom a megoldást. Persze kell a mértékletesség is, meg az, hogy tartsam az étkezési időpontokat. Ez az utóbbi nagyon fontos, mert összevissza ettem sokszor. 3 óra el kell, hogy teljen két étkezés között, ezt szigorúan fogom venni. 7-kor reggeli, 10-kor tízórai, 13-kor ebéd, 16-kor uzsonna, és 19-kor vacsora. A vacsora kitolódik este 7-re, hogy meglegyen a 3 óra az előző étkezéstől számolva. Ez azért is jó, mert így nem fogok késő este falatozgatni. Erre is nagyon kell vigyáznom!

Úgyhogy előszedem a kedvenc jegyzetfüzetemet, és írnom kell, hogy mit is eszek meg egy nap alatt, még akkor is, ha az étkezési időn kívül történik mindez. A jegyzetfüzet bal oldalára írom majd, hogy mit is eszem meg valójában, a jobb oldalon pedig szerepelni fog, hogy mit kellene ennem ahhoz, hogy fogyni is tudjak. Jó esetben ez a két oldal egyforma kéne, hogy legyen, de ez nem mindig fog jól összejönni, ahogy magamat ismerem. De este értékelni fogom, hogy hol csúsztam meg, mit nem tartottam be. Fontos a napi értékelés, ezt nem szabad elmulasztanom. 

A kalóriabázison vezetem a fogyásomat, ez a legjobb oldal, hogy lássam grafikonon is a haladásomat. Május végéig terveztem be egy időszakot, majd kiderül, hogy tudom-e tartani. Azt tudom tanácsolni, hogy mindenképpen írjad te is azt, hogyan is teljesítesz, vissza tudod nézni a füzetedben, hogy hol hibáztál esetleg, és mikor tudtad betartani, amit kijelöltél magadnak. Nagyon sok minden kiderül ilyenkor, értékeléskor, érdemes figyelni rá, és okulni a hibákból. Nem fog mindig minden tökéletesen menni, ezt nem is szabad elvárni, de eredményeket jó, ha fel tudunk mutatni magunknak, mert ezek előrébb visznek majd az úton minket. Csak okosan, kitartóan és ugye rendszeresen vezessük a fogyinaplónkat, mert ez meghálálja majd magát. Hallgass te is videókat az életmódváltásról, olvass mindent, amit észreveszel hogy használni fog, és főleg írj, jegyzetelj le mindent, amit értékesnek tartasz. És! Ellenőrizd mindig magad, a fejlődésed! Sokszor ezen áll vagy bukik minden.

Folytatom a motiváló mondatok írását is. 

A mai motiváló mondatunk a következő:

Mindig van egy kis plusz erő bennünk, ezt kell felfedezni és észrevenni magunkon. :)

ui.: ...és, fő a jókedv! Ezt nem szabad soha elveszítenünk!

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása