Együtt sikerülni fog!

Változz, hogy változhass! :)

2021/01/01. - írta: RiaRia

new-year-5605770_640.jpg

Nem gondoltam, hogy ilyen hamar írok az új évben, de így alakult. Szóval komolyan gondoltam, amit írtam az előző bejegyzésben, hogy mától nincs több édesség, semmilyen formában. Kegyetlennek kell lennem ezen a téren, mert nem megy másképpen. Átgondoltam többször, csináltam sokféleképpen, de az egyetlen járható út az, ha kizárom az édességet az életemből.

A második, amit be szeretnék tartani, az a folyadékfogyasztás. Napi szinten minden órában, amíg fent vagyok, óránként meg kell innom egy pohár vizet. Ez szintén egy nagyon komoly döntés, mert eddig gyakorlatilag nem ittam szinte semmit egész nap.

Harmadik lépés a mozgás, az edzés. Szintén napi szinten kell mozogni. Mindegy mit, de mozgásban kell lennem, minimum napi 15-20 percen keresztül, de még jobb ha fél óra ez az idő. Alaposan meg kell izzasztanom magam.

Negyedik a gyógytorna. Ezt eddig elhanyagoltam egy kicsit, de vissza kell térnem hozzá, így 30 percet ebből is be kell vállalnom egy nap. Így meglesz az egy óra mozgás egy nap alatt.

Ötödik a talpmasszázs, kézmasszázs. Erre nagy igényem van, és tanulni is akarom ezt. Ezt este ütemezem be, 10-15 perc kezdetben bőven megteszi. Gyógyító hatása van, ami megszívlelendő.

Hatodik lépés az alvás, a pihentető alvás szigorú betartása. Ezzel lesz a legnagyobb gondom, mert gyakorlatilag már alig alszom valamit, ezért fáradt vagyok, és fáradtan semmibe nem lehet belekezdeni.

Hetedik az étkezés. Eleinte csak akkor fogok enni, ha azt a gyomrom jelzi, vagyis csak ha éhes vagyok, de azért a napi 3 étkezés meg kell, hogy legyen.

Nyolcadik a salátagyártás. Csupa olyan tényezőt sorolok fel, amit szerettem volna eddig is beépíteni az életembe, de eddig nem sikerült. Ilyenek például a salátavacsorák is, amire szeretnék idővel áttérni.

Kilencedik lépés, hogy napközben is pihent legyek. A pihenés fontos szerepet fog betölteni a fogyókúrámban, mert ha a stressz miatt megáll a fogyás, energiát kell tudom valahonnan szerezni, hogy a mozgás részét át tudjam variálni. Intenzívebb vagy gyakoribb mozgás formájában.

És a Tizedik pont az a smoothie. A turmixitalok fontossága reggelente. A zöldségeket és a gyümölcsöket mindenképpen be kell iktatnom az étrendbe, így ez jelentős lépés lesz, és élvezni fogom, mert már csináltam egy ideig régebben.

-------

Sokkal több mindent fogok csinálni, mint azt TÍZ pontba be lehetne sűríteni. De ezek a legfontosabbak. Elég is lesz kezdetnek ennyire figyelni. Ugye a kalóriát azt kell számolni, ezért méricskélni is kell majd az élelmiszereket, és jó lenne, ha át tudnék térni a dobozolásra, amikor is előre el tudom készíteni több nap étrendjét.

-------

Van noteszem, amit erre tartogatok. Karácsonyra kaptam egy évtervezőt, ami nagy segítség lesz, mert konkrétan írnom kell hogyan haladok. Szép, stílusos évtervező, Csigó Zita - Egyél jót, legyél jól! címmel. (2021). Nem bánod meg ha megveszed, papírboltban is kapható. Vannak benne ötletek, tanácsok, de te is írhatsz mindenféle szabályt bele, amit épp be szeretnél tartani. Jó szokásokat alakít ki, és egészségesebb tudatosabb életre nevel.

-------

ui.: sajnos az ünnepek alatt elég sok kiló visszavándorolt, de ha tudom tartani mindig amit előírok magamnak, akkor el lehet tüntetni azokat a fránya zsírsejtecskéket. :)   Az óra indul !!! :)))

 

komment
süti beállítások módosítása