Együtt sikerülni fog!

Minden kezdet nehéz, és a folytatás talán még nehezebb...(lesz).

2022/10/31. - írta: RiaRia

squirrel-g4115bdbf5_640.jpg

Hát, ez lehet, hogy nehezebb lesz, amibe most belevágtam, mint gondoltam volna, de majd meglátjuk. Leírom a mai nap tapasztalatait idáig. (kb. 15 óra van most).

Reggel rendben felmentem a kalóriabázis.hu oldalra, és ugye a rutin, meg a megszokás győzött, mert csak megírtam az egész napi kajaadagomat, szépen betervezve. Ha már így történt, nem baj. Kezdtem volna a reggelit enni, ami 2 virsliből állt, meg egy szelet kenyérből. Azért nem 3 db virslit ettem meg (eredetileg ennyit szerettem volna), de úgy megdobta a zsírértéket, hogy 2 db lett belőle. Mivel szépen írom mindig egy jegyzetfüzetbe is, mit kell ennem, felírom az élelmiszereket grammban és a szénhidrátot is grammban. Gyanús volt, amikor egy szelet kenyeret vettem a reggelihez, hogy le kellene mérni, ha már ennyire komolyan veszem a kalóriaszámolást. Én azt hittem, hogy egy szelet kenyér kb. 30 gramm körül van, de lemértem, és 56 grammot mutatott a konyhamérleg. Így kénytelen voltam kettévágni, és ezt ettem 2 db virslivel reggelire. A tízóraim az egy db körte volt, az ebédem túrós csusza, de csak fél adag, amit szépen meg is ettem délben. De sütöttünk tepertőt, és én megkóstoltam, mert nagyon szeretem. 3 db-ot ettem meg, de rögtön be is írtam a kalóriabázisba, ami megint csak megdobta a zsírértéket. De már megettem, így korrigálni kellett a többit, mert kifutottam volna a megengedett kalóriából. Az esti zabkásámat kicsit le kellett redukálni, hogy beleférjek, de még így is sok volt a kalória. Tornáztam is 10 percet, meg előszedtem a szobabicajt és azon is 10 percet letekertem. Többre egyelőre nem futotta. Így már a "sportolással" már jól kijöttem a végére, de az esti zabkásán kívül már nem ehetek semmit. Nem vagyok éhes, csak felkészületlenül fogtam hozzá az étrendemhez, vagyis inkább nem szabad félreenni holmi töpörtyűket, amik nem tesznek jót a szervezetemnek. Úgyhogy már van tanulság mára is. 

Annak örülök, hogy elővarázsoltam a szobabicajt, ez nagy segítségemre lesz majd. A Tai-Chi edzéseket is fogom csinálni, ez sem egyszerű, de még bírom. Kis szünetek majd lesznek a mozgásnál, hogy ne alakuljon ki izomláz. Most itt tartok, lassan megeszem az uzsira az almámat, és csak megtervezem a holnapi étrendemet is, mert jobb előbb mint később. Az esti zabkását is ki fogom mérni, mert úgy látszik, a szemmértékem nem a legjobb. Idővel biztosan kialakul, hogy be tudom kalibrálni már a kalóriát is, de még a grammok sem mennek. Lassan eszek, nem siettetem a fogyást sem, mert nem éri meg. Még ha lesz kedvem, akkor még 10 perc szobabicajt betervezek, meg 10 perc tornát is. Ekkor már bőven túlteljesítem a mára kiírt adagomat. Kezdd el te is a saját programodat, mindig tudsz változtatni rajta, de mindig a fókuszban kell legyen a fogyásod. 

A mostani motiváló mondat a következő:

Sosem tudhatod, hogy egy bizonyos élelmiszer mit rejt magában, így nézz utána, saccold meg és mérd is le, hogy milyen súlyú. Csak ekkor tudod meg, hogy tényleg mennyi kalória is van benne, és hogy beépítheted-e az étrendedbe.

ui.: - simán megettem volna az egy szelet kenyeret reggelire, minden méricskélés nélkül, de gyanús volt, és most komolyabban állok már a fogyásomhoz. Nem volt sem vastag a kenyér, sem nagy, mégis 56 gramm. Nagyon csalós a szemmértékünk, úgyhogy jobb mérni, mint csak ránézésre saccolni.

 

süti beállítások módosítása