Együtt sikerülni fog!

Jönnek a változtatások.

2020/10/22. - írta: RiaRia

flowers-4382811_640.png

Életbe lépnek szép sorban a meghatározott lépések, amikről az előző bejegyzésben írtam. Eddig volt a legeslegutolsó "előkészület" a programomhoz. Most jönnek majd a kemény időszakok, mert én borzasztó rossz diétázó vagyok. Épp ezért szép fokozatosan haladok majd.

Mától lép életbe a sport része a fogyókúrának. Most az egész éjszakám ráment arra, hogy kidolgozzam kb. egy 10 napos időszak programját. Túl sok variálnivaló nem volt benne a sport részéről, mert minden nap kezdetben 15 percet fogok futópadozni, ez kb. 100 kalóriát éget el, de nem ez a lényeg csak, hanem, hogy megmozgatom végre a testemet. Lesz izomlázam majd holnap, mert nagyon görcsös az izomzatom, ezen kell lazítani szépen fokozatosan, hogy ne legyen megterhelő a mindennapos mozgás egyelőre.

Kb. 7-kor vagy 8-kor fogok edzeni. Amire ráment az éjszakám az az, hogyan is állítsam össze az étrendemet. A Fogyókúra Munkafüzet szerint kell, hogy legyen a diétánknak egy B-terve is, ha az első diéta nem jönne be. Ezt csináltam egész éjjel, de szórakoztató volt. Ugye a kalóriaszámoláson lesz a hangsúly, és Földi Rita receptjeit szeretném követni, ha sikerül jól beilleszteni az étrendembe. Ez a fő irányelvem. A B-terv is a kalóriaszámoláson alapul, ezért is ment rá minden időm az éjszakából. Nem könnyű úgy összeállítani az étrendet, hogy ne szaladjak túl a megadott szénhidrát, zsír és fehérje számokon. A kalóriabázis is nagy segítség, de a tápanyagtáblázat is jól jön néha.

Szóval mától sport, és még egy lépést követni fogok, ez az első lépés, ami azt rejti magában, hogy nem eszem cukros ételeket, élelmiszereket. A többi lépés majd szép sorban jön, és fog még jönni hozzájuk sok-sok új szokás, ami kiszorítja majd a rossz régi beidegződéseimet. Egyelőre a rendszeresség a lényeg, az, hogy amit a kis kockás füzetembe felírtam magamnak, azt meg is valósítsam. Nagyon praktikus tud lenni egy ilyen füzet, mert előre beírom, hogy mit fogok enni és mozogni, csak ki kell pipálni, ha teljesítettem őket.

Súlyt nem írok, a lényeg, hogy 70 kg-ot szeretnék elérni majd idővel, ez a cél most, ez fog motiválni. Azt majd írom, hogy mennyit fogytam, ha sikeresek lesznek a napjaim. Azt majd természetesen megírom, ha esetleg sikerül majd elérni a 70 kg-ot, de azért nem írok súlyt most, mert engem stresszel, és épp ezért csak hetente fogom mérni magam vagy még ritkábban. Tartani szeretném a kalóriát, amit 1400 kalóriában határoztam meg, ennyit ehetek most egy nap, kb.

Annyit elárulok, hogy a B-terves diétám az egy hagyományos magyaros konyhán alapuló diéta, ha végképp dugába dőlne minden erőfeszítésem, de Rita receptjei olyan remekművek, hogy érdemes őket kipróbálni. :)

Adok bőven időt magamnak, mert tudom, ha sietek, akkor minden életkedvem elmegy, és már a korom miatt is meg kell gondolnom, hogyan is sportolok, hogyan edzek, hogy ne legyen megerőltető hosszú távon. Mivel három a magyar igazság, ezért még egy lépést beiktatok, mert ezt már egy ideje gyakorolom is, azt, hogy csak vizet, teát és ásványvizet iszom a nap folyamán. Kivétel a paradicsomlé és a tej, de ezeket az étrendembe illesztettem be. Kb. 2 liter vizet meg kell innom, ezért jönnek majd a gyógyteák is, és a méregtelenítő teák is.

Tehát kb. 10 napra van előre tervem, ez azt jelenti, hogy október 31-ig be vagyok táblázva, a következő időszak is mindig ilyen 10-10 napos időszak lesz. Így tíz naponként haladok, tehát legközelebb már november elsejétől kell majd írnom az étrendet és az edzéstervet is. Persze az alvás része is kell, hogy működjön a programnak, ez a mai nap kivétel volt. Legalább 8 órát szükséges lenne aludnom, ami nem tudom hogyan fog sikerülni, mert írtó rossz alvó vagyok, de muszáj lesz valahogyan megoldani ezt is.

Úgyhogy Hajrá! van, minden porcikámmal igyekszem követni amit leírtam magamnak. Most rám fér egy kis pihenés, de lehet, hogy nem 7-8 órakor fogok ma edzeni, hanem délután, kivételesen.

 

komment
süti beállítások módosítása