Együtt sikerülni fog!

Tartom a jó formámat.

2021/03/18. - írta: RiaRia

heart-3139229_640.jpg

Szerencsére tudom tartani a jó formámat, és igaz, hogy nem fogytam, de nem is híztam vissza. Ez már nagy siker, hiszen mindig ezzel küzdöttem, hogy nagy nehezen lemegy 5-6 kiló, és nem telik el egy-két hét, már vissza is vándorol. Mivel nyakunkon a tavasz, illik kihasználni amikor jó idő van, és annyit mozogni amennyit csak tudunk.

Már sok mindent írtam, amivel motiválhatom magam, most az elért eredmények ösztönöznek arra, hogy tudjam folytatni a diétámat. Mit lehet még kitalálni? Vissza kell emlékezni olyan esetekre, amikor hasonló sikereket értem el. Volt már ugyanis régebben, hogy tudtam fogyni, csak ezt már régen elfelejtettem. Épp azért, mert mindig csak jöttek a kilók felfelé, és nem is gondoltam, hogy ha visszagondolok a régi szép időkre, amikor még tetszettem is magamnak, az motiváló lehet a számomra. Most minden ilyen helyzetet, időszakot visszaidézek, és végiggondolom, hogy mit csináltam akkor jól.

Először is nem aggódtam a súlyom miatt régebben. Tetszett, hogy bármit fel tudok venni, és úgy fogadtam el magam, amilyen éppen voltam. Ez nem mindig az álomsúlyom volt, de még amikor kis súlyfelesleg is volt rajtam, örülni tudtam mindennek, ami történik velem. Gondtalan voltam, éltem a vidám életemet, és nemigen méricskéltem magam minden másnap. Persze volt, mikor csak kenyeret és tejet ettem egy hétig, de nem azért, mert fogyóztam, hanem mert ezt kívánta a szervezetem. Azt ettem, amit szerettem, és ízlett is minden étel, amit elfogyasztottam. Nem törődtem az adagokkal, ösztönösen csináltam az almakúrákat, szinte mindegy volt, mit is ettem, mert a szervezetem jól reagált mindenre.

Másodszor fiatalabb voltam, ezt meg kell hagyni, és akkor talán könnyebb formába hozni magunkat, mégpedig akkor, amikor azt mi szeretnénk. Elég volt rágondolni, hogy tökéletes alakkal rendelkezem ahhoz, hogy tetszem magamnak, és ez biztosíték volt arra, hogy elégedett legyek. Ez nagyon fontos, hogy mindig elégedettek tudjunk lenni. Amikor örülsz az élet szépségének, nem izgat, hogy hány kiló is vagy. Elfogadod magad olyannak, amilyen épp abban az időpontban vagy. Semlegesíteni tudod a negatív gondolatokat, pozitív tudsz maradni, egyszóval örülsz, hogy élsz és mindennel megtalálod az összhangot. Erre is gondolni kell, ha épp fogyózol most.

Harmadszor pedig többet mozogtam, az biztos, mint mostanában. Igaz, hogy más életformát életem régebben, de ez nem ok arra, hogy most eleresszem magam. Az, hogy idősebb vagyok, és elment a kedvem a mozgástól időnként, az épp eszembe kell, hogy juttassa a régi szép időket, amikor még élveztem azt, hogy gyalogolok órákat, a fél várost be tudtam járni, és a bicaj is jóbarátom volt. Mindent fel kell idézni, ami régebben tetszett magamon, fel kell idézni, hogy boldogan keltem ki reggel az ágyból, mert tudtam, hogy csodálatos napnak nézek elébe. Minden boldog pillanatra emlékezni kell, és el kell tudni érni, hogy hasonló érzéseket tudjak átélni most is, amikor plusz 40 kiló van még rajtam. Nem azon kell siránkoznom, hogyan is fogok ettől a sok súlytól megszabadulni, hanem függetleníteni kell tudnom magam ettől a rossz érzéstől.

Tanácsom csakis az lehet a magam számára is, és neked is csak azt tudom mondani, hogy fogadd el a jelenlegi állapotodat, ha van egy kis plusz súly rajtad, és emlékezz te is vissza azokra a gyönyörű napokra, amikor ezek a fránya zsírsejtek még nem voltak rajtad. Mit csináltál akkor jobban? Mi volt az, ami nem engedte, hogy meghízzál, mi volt az, ami segített neked, mi az, amit most is tudnál alkalmazni a régiekből? Ami egyszer tudott működni, azt alkalmazd, mert az másodszor is hatékony tud lenni. Erre kell helyezni a hangsúlyt, és máris van egy fegyverünk a súlyfelesleggel szemben. :)

komment
süti beállítások módosítása