Együtt sikerülni fog!

Mozogjunk rendszeresen.

2018/01/23. - írta: RiaRia

young-woman-2699780_640.jpg

Mostanra mindenem lett a mozgás, és ez alig egy hónap alatt alakult ki. Már várom, hogy bicajozhassak, de igyekszem ezután más mozgásformákat is bevezetni az életembe. A mindennapos bicaj kötelező, de megyek sétálni, gyalogolni csak úgy a kedvemre. A jótékony hatása már megvan a bicajnak, mert a vállfájdalmam elmúlt, pedig elég régóta kínzott.

Mozogjunk rendszeresen. Csak ez lehet a visszahízás ellenszere, no meg a mértékletes táplálkozás, a nyugodt alvás és a stresszmentes életmód. Van még itt valami, mégpedig a viselkedés-terápia, vagyis a magatartás-terápia. Nem mindegy, hogyan viszonyulunk egy fogyókúrához. Ha nem változtatunk kellőképpen a viselkedésünkön is, akkor nem leszünk sikeresek. Nem lehet mindig a kanapén ülni és várni, hogy majd kevesebbet eszem, akkor majd jól le fogok fogyni. Ez így nem működik. Fel kell állni, mint ahogy én is szépen leporoltam a szobabicajomat, és el kell kezdeni elölről, a legelejétől a mozgást. Nincs kibúvó! Minden nap egy kicsit kell mozogni, mert berozsdásodnak az ízületeink. Én is azt hittem, hogy az ízületi fájdalmamat majd a pihentetés megoldja. De nem! Akkor is kell mozogni, sőt, akkor kell a leginkább elkezdeni mozogni. Én sem hittem benne, de a gyakorlat ezt mutatja. És még számtalan előnye van a rendszeres mozgásnak.

Én is csak 15 percet bicajozom egy nap, de már érzem, hogy ez kevés, többre vagyok képes, és ez szépen fokozatosan alakult ki. Meg kell szeretni a mozgásformákat. Annyiféle módon tudnánk sportolni egy kicsit, hogy a fele elég lenne fél évre. Ott van pl. az úszás, ezt még télen is el lehet kezdeni, de aki szeret futni, vagy tud már futni, egy kicsit kocogni, az is remek. Otthon is megtaláljuk a számunkra megfelelőt. Ha nehezen mozgunk, akkor is lehet pl. olyat csinálni, hogy felállok a székből, majd visszaülök, felállok, majd visszaülök. Ezt addig ismételni, amíg nem fárasztó. Vannak olyan gyakorlatok, amik könyvből is nagyon jól elsajátíthatók. Tudom, mert nekem is van itthon egy könyvem, A tökéletes közérzet programja, amiben számtalan módot választhatunk magunknak egy kis edzésre.

Kell egy kis bemelegítés a torna előtt, és egy kis levezető nyújtás is utána. Ez csak pár percet vesz igénybe, de elkerüljük vele a meghúzódásokat, a fölösleges fájdalmakat. Rajta hát! Azt mondják, hogy a mozgás 20%-ban, a táplálkozás pedig 80%-ban felelős a testsúlyunkért. De ha kihagyjuk ezt a 20%-ot, csak rontunk az egészségi állapotunkon. Mozogjunk rendszeresen. Ezt azért mondom, mert én is a karosszékben ülők népes táborába tartoztam. De most majdnem egy hónapja már rendszeresen bicajozom, és érzem, hogy mennyit segített nekem. És ráadásul fogytam is. Most vagyok 97.4 kiló. :)))

Kezdjük el a rendszeres mozgást, és hamar megmutatkozik majd az eredménye is. :)

 

 

komment
süti beállítások módosítása