Együtt sikerülni fog!

Részletek röviden...

2020/06/26. - írta: RiaRia

lotus-3047870_640.jpg

Egy-egy rövid kitérőt illesztek most be ebbe a bejegyzésbe, ami szintén a könyvben fog szerepelni, de kivágtam most belőle, mert a többi részét már olvastad az előző bejegyzésekben. Nem akarom mindig minden egyes alkalommal beilleszteni a leendő kis könyvecskét egészében, amennyit éppen eddig írtam.

Amiért írok, az az, hogy nem akar beindulni a látványos fogyás, de valami azért elkezdődött talán. Két hónapom ment el arra, hogy kiismerjem a szokásaimat, mit csinálok rosszul, és mit kellene másképpen. Most lentebb egy-egy kis rövid részletet találsz, amit írtam azóta, hogy már voltam 110 kilós is ebben az elmúlt két hónapban, és megpróbáltam változtatni.

Olvasd, hogy mire jutottam:


M É R L E G E L É S :
2020. április 26. vasárnap - a súlyom fél kilóval csökkent!!! :))) Már csak 104,5 kg vagyok! :)
2020. április 28. kedd - a súlyom kb. fél kilóval csökkent!!! :))) Már csak 103,9 kg vagyok! :)
2020. május 1. péntek - a súlyom visszakúszott kicsit :((( 104,5 kg vagyok!
2020. május 8. péntek - a súlyom elszaladt egy kicsit :((( 105,5 kg vagyok! (na, ebből elég!!!)
2020. május 16. szombat - a súlyom kezd visszaállni :))) 104.5 kg vagyok! (voltam közben 107 is, jajjj!!!)
2020. május 17. vasárnap - a súlyom alakulófélben van :))) 104 kg vagyok! (szupppiii!!!)
2020. június 14. vasárnap - a súlyom nagy nehezen visszaállt :) 104 kiló vagyok! (ennek most nagyon-nagyon örülök, mert olyan hízásnak indultam május közepétől, hogy azt hittem, nincs megállás egészen 120 kilóig. Gyógyszerváltások történtek, de ez mind nem lehet ok arra, hogy elszaladjon a súlyom az egekbe!!!)

 

 

( KITÉRŐ ):
Az, hogy miért hízok vissza, szerintem csak önmagam hibája lehet. Mivel nem vagyok teljesen egészséges, én ennek a számlájára is írom, de amikor láttam, hogy a bokám a triplájára duzzad, mert a 158 cm-es magasságomhoz már nem bírta megtartani a rengeteg súlyt, amit cipelek magamon, no, akkor szóltam a dokinőnek, hogy ez nem lesz jó így. Mit lehet tenni? A vízhajtót, amit szedek, azt a heti 2x-i alkalomról átírta minden másnapra, és szerintem ennek is köszönhető (meg annak, hogy megjött az eszem!!!), hogy vissza tudtam fogyni 109 kilóról 104-re ismét. Ez a jojózás nem tesz jót a szervezetnek sem, ezért tartom magam mostmár egy megadott rendszerhez, amikor is a mozgás és főleg a jóga a főszereplő. A jóga azért főszereplő, mert olyan funkciót tölt be, hogy meghozza a kedvemet a mozgáshoz. Persze kicsiben kell kezdeni, nehogy megunjak mindent. Fokozatosan lehet a mozgás időtartamát növelni. Szóval ismét Hajrá!!! van.
folyt köv.

 


(ZÁRÓJELBEN):
2020. június 14. vasárnap - Húúú, eddig minden erőmmel azon voltam, hogyan tornázzam vissza az újonnan felszedett kilókat. Most ismét 104 kiló vagyok, de volt, hogy majdnem elértem a 110 kg-ot. Mi történt velem, nem tudom. És sok-sok napba, hétbe telt mire újból visszaevickéltem erre a 104 kilóra. DE!!! :) Történt változás is, mégpedig beiratkoztam egy kezdő jóga tanfolyamra. Nagggyon jóóó! :) Mindenkinek csak ajánlani tudom a kezdőjóga.hu oldalt. Féláron sikerült megvennem az örökös tagsággal járó tanfolyamot, és már el is kezdtem hallgatni a videókat. Eddig, amíg fiatalabb voltam, nagyon lassúnak tűnt a jóga a számomra, mostanra úgy látszik, hogy elértem azt a szintet, hogy jó jógatanítvány lehetek. Nagyon jó az oktatás, mindenre kiterjedő, és még a gyakorlatban nem csináltam, mert az a javaslat, hogy először nézzünk végig minden jógavideót és ha már mindent értünk, csak akkor kezdjünk el gyakorlatokat is csinálni. Egyszer, megpróbáltam követni ülve csak a kezemet használva az első próbagyakorlatokat, és szenzációs érzés volt. Úgy kifáradt a kezem (pedig csak próbáltam utánozni a gyakorlatot), hogy jó érzés volt tudni, hogy igen, nekem való ez a jógatanfolyam. Egy egészséges kifáradás történt.
Majdnem két hónapom ment el arra, hogy megtaláljam a számomra megfelelő mozgásformát, de evvel együtt még azért fogok futópadozni is, szobabicajozni is, és gyalogolni is. No, meg a kedvenc gimnasztika sem fog már elmaradni.
---

 

 ( Kitérő ):
-----------
Új fejezetet nyitok a fogyókúrám területén. - (2020. június 22. hétfő.) - Nincs semmiféle köntörfalazás, csinálni kell minden nap azt, ami elő van írva. Főleg a mozgás területén. Miért nem megy a fogyókúrám???? - Sajnos fel kell tennem ezt a kérdést magamnak. - Itt van 2020. június 22. és én még mindig ugyanabban a súlyban díszelgek, mint áprilisban, amikor kezdtem írni a könyvemet. Nem vagyok elég KÖVETKEZETES!!! Ez így van. Hamar le tudom beszélni magam arról, hogy tornázzak, és még csak meg sem lepődöm. Itt van a baj. Nem veszem elég KOMOLYAN a diétámat. Abbamaradt a kalória számlálása is. Kicsit MACERÁSnak találom már, hogy fogynom kell. Most egyszerre szeretnék lefogyni nagyon sokat. Ez tudom, hogy nem fog menni, mégis azt hiszem, valamilyen tündér segíteni fog majd. De a tündér most ilyen helyzetben nem tud és nem is kell, hogy segítsen. MAGAMNAK kell rájönnöm, hogy hol rontom el a napomat. Azt hiszem, mindjárt reggel, mert már nem azt csinálom amit épp kellene. És ezért fut zátonyra minden napom. Gondolkodásbeli változásra lenne szükség. De miért unjuk meg a fogyókúrát? Az állandó evést nem unjuk meg? Pedig azt kellene inkább megunni!!! Miért is unjuk meg akkor a fogyókúránkat? A válasz kézenfekvő: mert NAGYON UNALMASSÁ TESSZÜK. Mi magunk tesszük unalmassá azzal, hogy nem váltogatjuk például a mozgásformákat, nem variáljuk az étrendünket, elmegy a jókedvünk útközben, mert UNATKOZUNK. Az unalom nagy úr tud lenni! Azt hiszed, csinálsz épp valamit, de csak tereled a cselekvéseidet egyik helyzetből a másikba. Azt hiszed, csinálsz valamit, de voltaképp unatkozol, kellene valaki, aki kirángat az unalom csapdájából. Ha ezt felismered, könnyebb dolgod lesz hamarosan. Ha egyedül nem vagy képes uralkodni magadon, az érzéseiden, akkor segítségre van szükséged. De épp itt van a kutya elásva, hogy mindenki magadra hagyott már, mert nem vagy kitartó semmiben, nem lehet hinni a szavadnak egy cseppet sem. És ez a baj, hogy már NEM ÉRDEKEL téged sem, hogy mi fog történni a következő pillanatban. Hogyan lehetsz úrrá ezen a faramuci helyzeten? - Csakis úgy, hogy mától, ettől a pillanattól, lelassítasz, és minden egyes gondolatodat, tettedet jól megvizsgálod, értékeled és ha kell, akkor kijavítod az esetleges hibáidat. Figyelned kell önmagadra minden egyes percben!!! - Ha ezt nem teszed meg, később a szíved fog megszakadni, mert elmulasztottál olyasmit, amit pedig egykor még könnyedén meg tudtál volna valósítani. Szóval, húzd ki magad a gödörből a saját hajadnál fogva! Nincs több zabálás!!! NEM KELL ÁLLANDÓAN ENNED!!! Jó, ha kicsit éhes is tudsz lenni!!! Csak akkor fogod értékelni az ételt.
folyt. köv.
:)

 


Újraindul minden a mai naptól. Ma a súlyom 2020. június 22. héttfő = 105 kiló!!!
Visszatértem a kaloriabázis oldalhoz. Nincs mese! Nem megy másképpen. Nem megy kalóriaszámolás nélkül, akárhogyan is akarom vagy akartam kihagyni lustaságból az egészet. Nálam nem megy. Van, aki másképp is boldogul, én nem. Ezt el kell fogadnom, és ez is egy új (régi) felismerés. Most azonban úgy állítottam be a célt, hogy egyelőre csak 100 kiló szeretnék lenni. Heti fél kilót fogyva így is augusztus 30-a lesz, mire ezt a célt elérem. Ezt jó tudni. Azt, hogy csak nagyon lassan fogok tudni fogyni. Amikor 70 kg-ot állítottam be célként, szép kis grafikon jött ki, de nem nézni kell a grafikont, hanem értékelni naponta vagy hetente. A súlyom természetesen 105 kiló, mintha mi sem történt volna az áprilisi kezdés óta. Ezt azért jó nagy kudarcnak fogom fel. Két hónap ment el úgy, hogy szinte nem változott semmi a súlyomat illetően. (Voltak változások, de csak negatív irányban, hiszen majdnem elértem a 110 kilót is közben). Vajon megjött-e az eszem??? Mostmár tanultam ebből a helyzetből, és csak 5 vagy 10 kilós intervallumra fogom megkérni a számítást a kaloriabázison. Ez jól átlátható, és ennyit illene is fogynom egy héten. Lehet, hogy nem fog ez sem összejönni, de addig kell variálni, amíg ki nem alakul a saját tempóm, a saját ritmusom.

Most, hétfő reggel van (2020. június 22.) és talán elkezdődik valami. Jó ötlet volt az, hogy csak 5 kilóra terveztem be a kaloriabázis oldalon a grafikont. A pontos reggeli súlyom = 104,8 kiló. Tulajdonképpen tegnaptól vezetem újra a kalóriabázist, ekkor állítottam be az új célt is (100 kiló elérése augusztus 30-ig, fél kiló heti súlycsökkenéssel). Nem szabad nagyon távlati terveket kovácsolnom, nem látom át a helyzetet és könnyebben elcsábulok, mert olyan messze van még a vége. Ha te is eldöntöttél valamit, csak kis lépésenként haladjál, mert úgy jársz, mint én, csapdába esel, pedig épp az ellenkezője a cél. Muszáj vezetnem az étrendet is, mert ha nem tudom, mit kell ennem, akkor összevissza eszek mindent, és még azt sem tudom, hogy mennyi kalóriát viszek be a szervezetembe. Így valószínűleg közel két éves étrendminta lesz a birtokomban, amit majd megosztok veled is. A nagy átlagban sok zabkását, sok fehérjeport, és sok levest fogok enni. A zabkását reggel, a levest délben, a fehérjeport pedig este fogom enni. A többi az mind kiegészítés. 1000-1400 kalória körül fogok enni egy nap, kb. 1450 kalóriát ehetek egy nap, ez nem is kevés, elég arra, hogy a súlycsökkenés beinduljon. Csak akkor fogok enni, ha éhséget érzek, ezért lehet, hogy egy-két étkezés kimarad vagy tolódni fog. 7-kor van a reggeli, délben (12 órakor) van az ebéd, és este 18 órakor van a vacsora ideje. Közben lehet egy kis tízórai, és lehet egy kis uzsonna is. A tízórai 10 órakor, az uzsonna pedig 16 órakor van. Ilyenkor csak egy almát, vagy egy joghurtot fogok csak enni például. Egyelőre én találom ki, hogy mit egyek, nem követek semmilyen diétát, de ha kell, akkor esetleg a Reformkonyha (Oláh Andor könyve) receptjeit fogom használni. Csak nagyon kevés húsételt fogsz találni az étrendben, mert egyre kevésbé szeretem a hús ízét. Mivel erre is szükségem van (de csak kis mértékben), ezért fogok enni húst is, csak jóval kevesebbet, mint ettem eddig. Még vannak a hüvelyesek és a magok, diófélék, amiket a kalóriatartalmuknál fogva csak ritkán ütemezek be. De itt vannak a finom gyümölcsök és a zöldségfélék, ezeken kellene, hogy legyen a hangsúly. No, meg a kedvenc salátáim, amiket eddig még nemigazán tudtam jól elkészíteni. De ezekből is az egyszerű salátákat preferálom, amiket könnyű elkészíteni. Lesz sok párolt zöldség, azt nagyon szeretem, meg zöldségleves, húsleves. Nem mondok le a magyaros ételekről, nálam nem működik az a dolog, hogy - dobjál ki minden szemetet a konyhádból, a spájzodból, a hűtőszekrényedből! Én nekem úgy muszáj fogynom (mert csak ez működik), hogy megtartom a jelenlegi étkezési szokásom, kicsit variálva rajta. Próbáltam máshogy is, de nem ment. Nálam egyik diéta sem tudja kifejteni a hatását, meg kellene szoknom máshogy étkezni, de ez eddig még nem működött. Ezért is döntöttem úgy, hogy maradok a magyaros ételeknél, de sokkal kevesebb hússal fogok gazdálkodni. Nem fogom magam teleenni, csak olyan 80 %-os telítettségig, hogy ne feszüljön a gyomrom. Ha nagyon belakok egy falásroham alkalmával például, utána borzasztóan érzem magam, a lelkiismeretfurdalástól kezdve egészen addig, hogy nem bírok megmozdulni. Kicsit mindig kell, hogy érezzem, hogy éhes vagyok még, tudnék még enni, de a gyomor az később fog szólni, hogy már elég, tele vagyok, mint a déli busz. Mától jön a mozgás része is a dolognak, ma gimnasztikázni fogok, mert esik az eső, nem lehet gyalogolni menni. Holnap lesz a séta, a gyaloglás. Szerdán jógagyakorlatok gyakorlása, majd csütörtökön futópad, vagy szobabicaj, pénteken pedig stretching. Vettem egy stretching dvd-t, erről fogok nyújtásos gyakorlatokat végezni. Szombaton és vasárnap lehet, hogy szünnap lesz a mozgásban, csak ha lesz kedvem sétálni, akkor elmegyek egy félórát gyalogosan sétálni. De egyébként a szombat és a vasárnap lesz a hét értékelő napjai. 5 nap "kemény" mozgás, és 2 nap pihenő. Van ilyen étrend is, 5 napig visszafogottabban étkezel, és szombaton és vasárnap pedig egy kicsit elengeded a gyeplőt, lazítasz. Nekem tetszik ez a megoldás, ki is fogom majd valamikor próbálni. A mozgás kezdetben 15 perc lesz, kivéve a séta, a gyaloglás, mert azért tudok 15 percnél többet gyalogolni, azt úgy kb. 30-40 percre tervezem. Ameddig jólesik, addig. Nos, a lélekápolás is leginkább a hétvégére szorítkozik, de erre azért mindennap kell egy kis időt szánni, hogy ne menjen el a kedvem a fogyókúrától. Nagyon szeretem a zenét, ezért mindig zenére tornázom, a jógához külön alkalmas zene illik. Amikor itt írok most neked, most is szól a zene a háttérben. Tapasztalatokról is szó lesz, mindig ha valami jól megy, akkor megírom, de azt is, ha valami nem jön be. Lehet, hogy két év alatt nem fogom tudni leadni a 40 kilót, a lényeg most abban van, hogy legalább ki tudjak tartani jó sokáig egy bizonyos életforma mellett, és ehhez kell bizony a rendszeresség. Igenis, ide kell ülni a számítógép elé, és írni kell ezt a könyvet, mert visszaolvasva erőt tudok meríteni magamnak belőle. A rossz szokásaimat valahogyan majd fel kell cserélni útközben jó szokásokra. Lehet, túl hosszú lesz ez a könyvecske, ha nem tudsz belőle kamatoztatni semmit, ne bánd! Alakítsd ki a saját srtatégiádat! Mert csak akkor tudsz a saját tempódban fogyni. Én is komolyan fogom fel ezt a két évet, még akkor is, ha az elején még küzdök a falásrohamommal. - "Majd elmúlik!" - szokták mondani. Már nem eszem, nem zabálom kilószámra a csokoládét, pedig erről volt a legnehezebb leállnom. Az édességekről. Azt mondják, hogy teljesen ki kell iktatni az életünkből a cukrokat, az édességeket, mert csak kárt okoznak. Én valamilyen szinten azért biztosan becsempészem az étrendembe, mert nem tudok meglenni egylőre nélküle. De erről is le fogok majd jobban szokni. Előkészítettem egy kis kockás füzetet, ebben is írom, hogy mit is eszem, de csak nagyvonalakban, itt már csak a napi összes kalóriát írom le, a dátumot, hogy tudjam hol tartok, melyik napnál (hogy vissza tudjam nézni), és azt is mellé írom, hogy mit kell ma mozognom, edzenem, melyik mozgásformát. Semmi mást, mert egyszerű és átlátható kell legyen. Pipát teszek, ha elfogyasztottam egy ételt, és kihúzom a listáról, ha valamit nem ettem meg aznap. Így látni fogom, hogy mitől hízok és mi lesz az, ami fogyaszt majd. És a napi súlyt is hozzáírom. Nekem muszáj írnom naponta, hogy mennyi a súlyom, ha nem tudom, akkor kialakul a káosz az életemben, sajnos. Kábé így kezdem el a fogyiprogramot, és remélem, hogy egyre kevesebb visszahúzóerő lesz majd a napjaim során.
Van még itthon sörélesztőm, fruktózom, szójatermékek, bulgur, hajdina, köles, és vannak gyógyteáim is. Van szűzteám, zöldteám, diabess teám, natúrvarázsteám, stb. Ezeket mind ajánlani tudom neked is, mert hasznosak. Persze nem kell mindent egyszerre alkalmazni, mindegyiket a maga módján. Még zabkorpát és búzakorpát fogok venni, ezeket joghurtba belekeverve nagyon jó szolgálatot tesznek az egészségünknek. Nekem szükségem van ilyen kiegészítőkre, mert amikor nem eszem normálisan, akkor nagyon hullik a hajam. Ez a koromnál fogva is igazolódik, és ezért szoktam időnként venni Hairclinic extra hajkapszulát, mindig a 90 db-osat választom, az eltart egy darabig, én csak egyet szoktam szedni belőle, de így is megállítja a hajhullást, sőt meg is szünteti. Így nekem 3 hónapig elég a 90 db-os doboz. A körmeimen nem tudok változtatni, azok nagyon könnyen töredeznek, így csak a napi rendszeres kozmetika, manikűr segíti elő, hogy mindig szépek legyenek. És, mégvalami! Igaz, hogy 61 éves vagyok, de itthonra ki szoktam festeni a szempillámat csak. Máshová nem használom, de ennyi szépítkezést itthonra engedélyezek a magam számára. Feldobja a napomat, és eltereli kicsit az éhségről a figyelmemet, amikor szépítkezem reggel. Az estékre kell jobban vigyáznom inkább. Akkor jönnek a falásrohamok, de ez is el fog múlni, csak még hozzá vagyok szokva a sok kajához. Mindent megehetek, amit egy napra beírtam a kaloriabázisba. Muszáj időt szánnom rá, hogy írom, mit is eszem, bár most az elején még elég sok időmet elveszi. Nem baj, majd ez is alakul. Most még túl sokat kell törődnöm magammal, hogy ne vétsek hibát. Tehát a fő az étkezés és a mozgás!!! A többi csak azután jön. A súlyom ma = 104,8 kiló. Új mérlegem van, és ez két kilóval többet mér, mint az előző, de ezt kell elfogadnom, ehhez kell mérnem magam. Úgyis érezni fogom ha fogyogatok, mert könnyebben mozgok, és jobban elférek a ruhámban, ügyesebben öltözködöm, és kötöm be a cipőmet, ha kell. Szóval írom a kalóriabázisba is, hogy mit eszem, és egy kis kockás füzetbe is a rövidebb formulát lejegyzem, ha nincs bekapcsolva a számítógép, akkor is tudjam, hogy mit kell ennem. És ha megyek valahová, akkor a kis füzetet mindig el tudom vinni magammal a táskámban. Nem fogok előre főzni, nem fogok dobozolni. Egyszerű ételeket fogok enni, gyakorlatilag olyanokat, amik kb. fél óra alatt elkészíthetők. Nem eszem azt, amit a család többi tagja, ez is hiba volt az eddigiekben, hogy azt hittem, ha kisebb adagokat eszem belőlük, akkor majd fogyok is. De ez nem történt meg, így változtattam egy-két dolgon, és ami a szervezetemnek jó, azt fogom enni. (de maradok részben a magyaros ételeknél). Gyümölcsöt a fogyókúra elején keveset fogok enni, mert sok a cukor bennük. Inkább csak almát eszem, esetleg ha meleg lesz, akkor majd dinnyét nyáron. A mozgás, az edzés az általában délutánra fog esni, kivéve talán, mikor sétálni megyek, azt lehet, délelőttre teszem. Súlyzóval fogok mindig gimnasztikázni. Két db egy-egy kilós súlyzóm van, és egyelőre csak az álló gyakorlatok jöhetnek szóba, mert pillanatnyilag helyszűkében vagyok. Jön majd még a gyógytorna is, arról sem szeretnék megfeledkezni, be kell építeni a programba.

-----

Ennyit most a fogyókúráról, írom az étrend részét is, bár kimaradt egy hónap, mert az akkori étkezésem csak hízást eredményezett. MA 2020. június 26-a van, a súlyom még mindig 104 kiló. Augusztus 30-ig kell elérnem a 100 kg-ot. Lelassítottam egy kicsit.

 

komment
süti beállítások módosítása