Együtt sikerülni fog!

Kialakult a rendszeresség a diétában.

2023/05/18. - írta: RiaRia

rose-of-sharon-g900922aa1_640.jpg

Igaz, hogy fogyni nem nagyon fogytam, de amire fókuszáltam most, az a rendszeresség volt, hogy ezt ki tudjam alakítani magamnak. És sikerült! Mindennap azt veszem észre, hogy már nem eszem máskor, csak amikor elő van írva, tehát tartom az étkezési ritmust. És ez nálam nagy szó, így nagyon örülök is ennek.

Ez volt az első számú feladat, hogy ezt a rendszerességet kialakítsam, és valahogyan ráállt az agyam a ritmusra, mert már szinte akkor jut eszembe enni, amikor tényleg itt az ideje. Nagyon nehéz volt ezt elérnem, és kicsit büszke is vagyok magamra, mert előtte szinte folyamatosan ettem, minden kérdés nélkül. Sajnos! Ez okozza ugye az elhízást is. 

Ami a baj nálam, az, hogy nincs mindig itthon olyan termék, élelmiszer, ami épp megfelelne a diétának. Most délután 15 órakor van az uzsi, most éppen nyers sárgarépát majszolgatok, de nehéz nekem összeállítani egy étrendet, bár már kb. 10-15 étrendet kiszámoltam, és le is jegyeztem magamnak végszükség esetére. Sokat jegyzeteltem, és naponta olvasom, így rögzülnek a gyors-, ill. lassú felszívódású szénhidrátok a fejemben, ezeket nagyon be szeretném magolni, hogy tudjam, mikor mit lehet enni. 

Lassan közeledik a laborvizsgálat ideje, addig még nagyon ki kell tartanom. Persze nemcsak addig, mert ez lenne ugye az életmódváltó diéta, amit követni kellene hosszú-hosszú ideig, amíg több kilót le nem tudok fogyni. Most arra helyezem a hangsúlyt, hogy tényleg be tudjam tartani a diétát, ugyanis akkor ha ez sikerülne, automatikusan tudnék fogyni is, de egyelőre arra fókuszálok, hogy a cukorérték az jó legyen. Nem mindennap mérem meg a vércukrot itthon, mert eddig még csak jó eredményeket mutatott a vércukormérő, ma például ebéd előtt mértem le, és 5.2 lett az eredmény, ami biztosan más lenne a laborvizsgálatnál, de megnyugtatásnak nagyon jó. Majd kiderül, mennyire pontos az ilyen itthoni vércukormérés. Ha nem vettem volna vércukormérő készüléket, akkor a stressztől, az idegességtől is biztosan feljebb tud menni a cukorérték, az izgalom kihozza belőlem ezt biztosan. 

Ezt a kialakult rendszerességet, amit sikerült elérnem, ezt másra is szeretném kiterjeszteni, például a rendszeres sportra, edzésre, a nyugodt pihenésre, és a munkában is jó, ha ez megjelenik. Azt hiszem, az idő alakította ki ezt a rendszerességet, és ez is szinte észrevétlenül alakult ki, nem kényszerítettem magam rá, csak tudatilag gondoltam, hogy de jó lenne, ha mindig tudnám tartani az étkezések időpontját. Eleinte figyeltem mikor van a reggeli, mikor van a vacsora időpontja, de ahogy a jegyzeteket olvastam mindennap, rögzült a kicsi fejemben ezeknek az időpontjai. És ez nyugodtságot ad, jobban tudok koncentrálni másra, nem kell még pluszban erre is már.

Persze jó lenne sokat és minél hamarabb fogyni, de idő kell ennek is, türelem kell hozzá, itt is meg kell várni, amíg a testem alkalmazkodik bizonyos követelményekhez, amik elő vannak írva. De jó úton haladok, és ez is megnyugtató már, nem stresszelek már, ha véletlenül visszalopódzik néhány deka vagy néhány kiló, tudom, hogy milyen kemény dió is vagyok ilyen téren. :) Most az a fontos, hogy egészséges legyek, jó legyen a laborérték, a többit majd hozzáteszem ezután, szépen sorban, folyamatosan. :)

 

 

komment
süti beállítások módosítása