Együtt sikerülni fog!

Az ajtó nyitva áll, csak be kell lépni rajta.

2018/01/30. - írta: RiaRia

goal-729567_640.jpg

Érzem, sőt tudom, hogy visszajött az, amiért eddig megdolgoztam. A kilók elleni csatában sokszor voltam vesztes, de mindig volt kedvem újrakezdeni. Most is ezt kell tennem, újrakezdeni. Ha elfogadnám, hogy vesztes vagyok, nem lenne több motiváló tényező, ami vinne előre. Mondják, hogy minden kezdet nehéz. A folytatás még nehezebb. Kitartani nem könnyű. Könnyen mentek le az első kilók, és ez egy kicsit túl magabiztossá tett, azt hittem, ez így fog folytatódni is.

Nagyon rossz érzés, amikor egy eredmény szertefoszlik. Mindig is sokat jojóztam, és amíg ezt be nem látom, addig ez ismétlődni fog. De sokat is tanultam ebből az elmúlt egy hónapból. Most jön egy újabb hónap, s ezalatt meg kell tudnom mutatni, hogy van bennem akarás, kedv és elszántság az újrakezdéshez.

Mit tehetünk, ha visszavándorolnak a kilók? Először is nem szabad elkedvetlenedni. Mint tényt kell elfogadni, és bármilyen nehéz az újrakezdés, megint el kell kezdeni az alapoktól, az elejétől. De mostmár minden tapasztalatot amit eddig sikerült átélni, azt fel kell használni az elkövetkező időszakban. El kell tudni fogadni, hogy nem ez volt az első eset, és lehet, hogy nem is az utolsó eset, hogy visszahízok. Ez talán törvényszerű is, ha visszatérünk a régi megszokott életünkhöz. Miért csábít annyira a régi életünk? Miért nem tudunk változtatni? Megszoktuk a régi kényelmünket, és ez visszacsábít minket a régi életünkbe. Tehát a szokásainkon kell tudnunk változtatni.

Nincs semmi olyan kifogás, ami elfogadható lenne a tekintetben, hogy elengedhetem a gyeplőt, lazíthatok, vagy netán mást tegyek, mint ami elő van írva. Újra szabályok szerint kell hogy éljek, és ezeket a szabályokat már kívülről fújom, és nem szabad semmi, hogy eltántorítson a célomtól. A célom júniusig lefogyni 10 kilót. Öt hónap. Öt hónap, amikor csak azt tehetem, amit előírtam magamnak. Van elég időm mindenre. Mindent be tudnék tartani. Csak a lustaságnak köszönhetem, hogy most itt tartok. De nincs semmi veszve, mert kis lépésekkel nagy dolgokat tudok elérni. Nem szabad nagyon belebuzdulni az elért eredménybe, kicsit józanabbul kell hozzáállni a dolgokhoz.

Ha visszavándorolnak a kilók, tenni kell érte, hogy el is tudjam tüntetni magamról őket. Alapos önvizsgálat után lehet újrakezdeni mindent. Meg kell nézni hol hibáztam, és rögvest kijavítani a hibát. Részletes étkezési naplót kell vezetnem, ez sokat elárul arról, hogy hol vétkezek a napom során. Nekem muszáj leírni, hogy hány kalóriát is fogok megenni naponta. És ezt tudni kell tartani. Nincs más út, ezt meg kell tennem, mert az előző módszer nem használt. Azután mindig ki kell pipálni azt, amit aznap sikerült elérnem, és minden este értékelőt kell csinálnom, hogy most épp hol tartok. Csak így csíphetem fülön a makacs zsírsejteket.

Elkezdeni valamit könnyű. Folytatni nehezebb. Kitartani a végsőkig a legnehezebb. De semmi sem lehetetlen. Ezért újra nekiállok, és kezdem, folytatom a szabályok betartását minden visszahúzó erő ellenére. Nem szabad meghátrálni. Csak az ér el eredményeket, sikereket, aki állhatatosan végig ki tud tartani. És ha kell, akkor fel tud állni a padlóról is, ha ez szükséges. Rajta hát! Indul egy újabb hónap, amikor már nem nézek vissza a régi kudarcokra, csak előre tekintek a céljaim megvalósítására. Az ajtó nyitva áll, csak be kell lépnem rajta.

 

 

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása