Együtt sikerülni fog!

Nem kell mindig enni!

2022/06/27. - írta: RiaRia

tree-gd9aad4e18_640.jpg

A sokáig tartó kímélő diétának köszönhetően tegnap már olyan éhes voltam egész nap, hogy azt sem tudtam mit tegyek. Ilyenkor szokott jönni a falánksági roham.

És jött is! Bármit ettem, egyre éhesebb lettem. Igaz, most kétszersültet ettem tegnap reggelire, ami inkább hasonlított a háztartási kekszre, mint másra. Édes is volt valamiért, ezért úgy döntöttem, hogy akkor simán csak háztartási kekszet eszem. De az még édesebbnek bizonyult, amitől még éhesebb lettem. Ezért ettem még két vajaskenyeret, de még így is nagyon-nagyon éhes maradtam. Kínomban már a Tic-Tachoz folyamodtam segítségért, ami szintén helytelen ötlet volt. A következtetésem ebből csak annyi, hogy nem szabad édes cuccokat enni. És! Nem kell mindig enni! Elmúlt volna az éhségem, ha több vizet ittam volna, vagy próbáltam volna elterelni a figyelmemet róla. Az éhség nagy úr! Óvatosan kell bánni vele, mert visszájára sülhet el a dolog. Az, hogy tegnap többször is ettem délután, teljesen felborította a lelki világomat is. Hamarabb kellett bevennem az esti gyógyszert, amitől hamarabb elaludtam, de fel is ébredtem, kínzó éhségre. Ilyenkor kell észrevenni, hogy tévúton járunk, és cselekedni kell.

Szerencsére sikerült jót aludnom később, és ma reggelre már jól vagyok, nem akarok mindig enni. Persze a hőség is kicselez ilyenkor minket, ha nem iszunk elegendő folyadékot. Nemcsak nekem volt bajom ezzel, a pici baba sem tudott egész nap aludni. Fel kell figyelni ilyen jelenségekre, mert hízás lehet belőle, és felboríthatja az addigi szép eredményünket. Lehet, én is visszahíztam, de tényeket csak szerdán tudok mondani a mérlegelés után. 

Szóval ha tudod, hogy mennyi az az ételmennyiség, amitől nem vagy éhes, és amitől fogysz is, akkor tartani kell magad az irányelvedhez. Ha 3x ettél eddig, és most már 5x próbálsz, de nem figyelsz a kalóriákra vagy a sportra, akkor hízni fogsz. Ilyen hőségben azt sem tudja az ember lánya, hogyan is bírja ki a nagy meleget. A megoldás nem ott van, hogy többet kell enni, hanem mérsékelni kell tudni az étvágyunkat, ha nagyon kívánósakká váltunk. Mindig figyelmeztesd magad: - NEM KELL MINDIG ENNI!

A szervezetünk jól elvan egy pár napig is, ha kevesebbet kap, mint ahogy ez a kímélő diétánál is látszik. De észre kell venni, hogy mikor elég már a kímélő diétából is. Ma már én is visszatérek ahhoz az étkezési ritmushoz, ahogy itt megszoktam, mert az kiegyensúlyozott, és a testem is harmóniában van ilyenkor. 

Mitől változott meg minden? Attól, hogy túl sokáig tartottam magam a szigorú diétához, és ez megbosszulta magát. Jött a melegfront a nagy hőséggel, amit egyébként is nehezen tűrök. Keveset ittam, és az agyam összezavarodott hirtelen, azt hittem, hogy éhes vagyok, pedig más baj volt. Már visszatérhettem volna a rendes táplálkozáshoz, mert én egyébként is nehezen boldogulok, ha kevesebb a kalória, mint amire szüksége van a szervezetemnek. Úgy ráálltam volna tegnap a mérlegre!, de nem szabad, és nem lett volna helyes sem. Csupán a kíváncsiság kedvéért már nem fogok mérlegelősdit játszani. Tök mindegy mit mutat majd szerdán a mérleg, most ilyen fázisban voltam, amit végig kellett élnem, tehát el kell fogadnom a jelenlegi súlyomat, bármennyi is az. Nem szabad mindig mindenáron fogyást várni egy mérlegtől, és saját magunktól sem. Épp ebből adódhatnak fals eredmények, mert nem tudunk szembesülni saját magunkkal, az érzéseinkkel, és az étvágyunkkal, az éhségünkkel. Sokszor kell különválasztani az éhséget az étvágytól. Úgyhogy ésszel kell időnként gondolkodni, nehogy csalóka útra tévedjünk.

A mai motiváló mondatunk a következő:

Bármennyire éhes vagy, előbb gondolkozzál, mi lehet az oka, csak azután egyél!

ui.: - Még annyit befejezésképpen ehhez a bejegyzéshez, hogy nem szabad, hogy bármi eltántorítson a célodtól. Ha a fogyás a célod, akkor meg különösen szemügyre kell venned önmagadat minden áldott nap. Reggel - délben - és este! Mindig ellenőrizd, hogy egyensúlyban vagy-e a külvilággal, van-e valamilyen zavaró tényező, ami hátráltatja a fogyásodat. Ha észreveszel ilyet, nagyon gyorsan tenni kell ellene, mert vészhelyzetek is kialakulhatnak, és fuccs! -, lőttek a fogyásnak. Csak óvatosan, mindenre kiterjedően szabad csak életmódot váltani. Minden apró rezdülést észre kell tudni venni, mert a kitartásunk hamar odébb áll, ha nem figyelünk rá. 

Hallgass meg egy dalt, és ébredj vidáman! :)

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása