Együtt sikerülni fog!

Muszáj csinálni, nem megy másképp!

2022/10/30. - írta: RiaRia

halloween-g83d13c7f1_640.jpg

Könnyebben megy az írás, ha fogyok és nehezebben mikor összevissza eszem. Még októberben akarom ezt a bejegyzést megírni, mert új időszámítás kell hogy kezdődjön novembertől. Már régen készülök írni, csak nem jött össze sehogyan sem.

A nagy harci helyzet az (és jobb, hogy ezzel kezdem), hogy nem jöttek be az utolsó próbálkozásaim, ami vissza is vetett, ki kell találni valamit, amit hosszú távon is követni tudok. Először is el kell ismerjem, hogy én hibáztam, túl nagy falatnak bizonyult az időszakos böjt, pedig számtalan előnye van, csak én nem tudom követni. Ha már így alakult, valamihez azért szeretném tartani magam, és ez nem lehet más, mint a napirendem. Addig kell csinosítgatni, változtatni rajta, amíg hosszú távra is jó lesz, vagyis tudom követni nap mint nap, minden kérdés nélkül. 

Nem is mértem magam, mert amikor valamit nem tudok betartani, akkor biztosan visszakúsznak a kilók. Kérdeztem magamtól, hogy miért vagyok ilyen, amilyen? Miért nem felel meg az igényeimnek semmi? Miért vallok mindig kudarcot? - Választ nem nagyon tudtam adni rá, vagyis csak a megszokott dolgokat tudtam leírni, hogy (nincs elég kitartásom, nem szántam el még kellően magam a fogyásra, stb.). Alább hagyott a lelkesedésem, pedig azóta is bújom a fogyis könyveket, és jegyzetelek folyamatosan. Nem jöttem rá, mi az, amit követni tudnék. Egyedül azt tudom (és ez is valami!), hogy kalóriát fogok számolni. Lehet, ez bőven elég is lesz, mert már nagyon sokan fogytak le szépen csupán kalóriát számolva. Vagyis, az biztos, hogy a kalóriabázis.hu-n írom majd hogy mit is ettem meg egy nap. És ezt most úgy értsed, ahogy leírtam. Nem azt fogom belőni, hogy mi legyen az étrendem, hanem teljesen az alapoknál fogom kezdeni, és mindig írom, amit épp elmajszoltam vagy megettem, megittam aznap. Így a nap végére teljesen ki fog derülni, mennyi kalóriát szoktam bepakolni egy nap a bendőmbe. Erre most nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi is fog kijönni. Ezt írom kb. egy hétig, mert valószínű, hogy többre jön ki, mint amennyit megengedhetnék magamnak, azután kezdem értékelni az elmúlt hetet, és csak ezután jöhet az igazi tervezés. Rá kell jönnöm, hol csúszok el, hol kell nagy reformokat végrehajtani. Azt már előre tudom, hogy a vízivás most nem megy. Alig iszom valamit, gyakorlatilag szinte semmit. Túl vagyok a laborvizsgálaton, a vérvételen, és elég elfogadható eredményeim lettek, de épp ez ösztönöz egy kicsit arra, hogy ne rontsam le azt, amit eddig sikerült tartanom. Örültem is, mert meg is dicsértek, sokkal rosszabbra számítottam, mint amit produkáltam.

Előszedtem most a Fogyókúráskönyv-emet, (Dr. Fövényi József-Papp Rita írták), ebben olyan ételek, élelmiszerek vannak és olyan étrendminták, amiket szeretek, és rém egyszerűek. Lehet variálni őket, mikor mi van itthon vagy mikor mire telik a költségvetésből. Összeírom, hogy miket szeretek enni, és majd a hét végén kiderül, hogy mennyit kell változtatni rajta. Ennyi egyelőre a tudományom, nem is akarok sietni, mert jobb ha lassabb ütemben fogyok. 

A mai motiváló mondatunk így estére csak az lehet:

Aludd ki magad mindig rendesen, hogy másnap legyen kellő energiád a folytatáshoz!

ui.: - később valószínű, hogy változatosabb lesz az életem, de egyelőre ki kell derítenem, miből eszem óriási adagokat, amik nem férnek bele a keretbe. Az is lehet, ha beválik, maradok csak ennél az egyszerű tervezésnél, mert a dietetikusok sem véletlenül ajánlják a kalóriaszámolást. Sőt! Ők azok, akik kiszámolják nekünk előre, mit is kell ennünk, hogy fogyni tudjunk. Nyugodtan bízzuk rá magunkat! Ők nem tévednek. 

Hallgass meg egy dalt, hallgasd szívesen. :)

 

komment
süti beállítások módosítása