Együtt sikerülni fog!

Naplózás nélkül nem fogjuk megúszni!...

2023/08/05. - írta: RiaRia

cup-g9765cadf1_640.jpg

Nincs mit csodálkozni, ha visszavándorolnak a kilók. Valamit biztosan rosszul csináltunk. Ha elhagyod magad, ha nem törődsz magaddal, biztosan hamar vissza is jönnek a nehezen leadott kilók. Már ha leadtunk valamennyit!

Sokan csinálják, sokan nem csinálják, de van egy titka a fogyásnak. Biztosan számtalanszor hallottad már, csak elsikkadtál felette, mert nem tartottad bizonyíthatónak a hatásosságát. Bizony! A címben írt naplózásról szeretnék neked most írni, mert ha le akarunk fogyni, enélkül biztosan nem ússzuk meg a dolgot.

Arról van szó, hogy keress egy jegyzetfüzetet és minden áldott nap mindig leírod, hogy aznap mit eszel és mikor és mennyit. Ugye hogy ismerős már ez a helyzet? Lehet, hogy csináltad is már, de egy idő után beleuntál. Számos trükk létezik ahhoz, hogyan is fogyjunk le és ezek között szerepel a naplózás, a listázás, amikor is szépen és őszintén leírjuk hogy mikor mit ettünk aznap. Csak azért írok róla, mert naplózás nélkül biztosan nem ússzuk meg a fogyókúránkat. Még ez sem a tuti tipp, de közéjük tartozik. Naplózni kell és kész! Szembesülj azzal, amit egy nap megeszel. De legyél kíméletlenül őszinte magaddal! Tudom, lehet, unalmas amit írok, mert meg kell erőltetni magad hozzá. Neked is meg nekem is. Mindenkinek! 

Ha leírod hogy mit eszel egy nap, ezzel még nincs vége, számold ki ezeknek az ételeknek a kalóriaértékét. Tudom, nem vagyok szimpatikus ezzel a megoldással sem, mert a hátad közepére kívánod a kalóriaszámolást. De én csak kérlek rá, nem követelem meg tőled ezt. Amikor én is hízok, meg mindenki más is, annak bizony oka van. És ennek utána kell járni. A legjobb módja ezért ennek az, ha egy füzetben mindig feljegyzed, hogy egy nap mit eszel meg. Mindent le kell írni, ami enni vagy innivaló. Gondolom nem újdonság ez számodra, hallottál már róla, én is írtam itt a blogban erről már, de mindig vissza kell hozzá térni.

Azt hisszük, hogy ha csak bekapunk egy kis szelet csokit, azt mindjárt el is felejthetjük, mert nem nagy dolog. De nyugodtan írd be a naplódba ezt, és még a többit is, amit megeszel hozzá. Amikor írod, még nem kell szembesülni semmivel, elég a nap végén kideríteni, hogy hány kalóriát ettél meg összesen egy nap. Csináld egy hétig ezt, közben mérheted is a súlyodat naponta ha szeretnéd, de garantálom, ha nem vagy elég őszinte magadhoz, az eredmény nem fog vigasztalni, ha rájössz, hogy minden nap túleszed magad. 

És itt még nincs vége mindennek, mert ha rájössz hogy mindennap túleszed magad, akkor bizony változtatnod kell valamin, és ez nagy valószínűséggel az étrended lesz, és valószínű, hogy nem iszol elég vizet sem. Ha szembe mersz nézni önmagaddal, akkor megteszed ezt a lépést, mert különben életed végéig fogyózhatsz, akkor sem fogsz lefogyni. Nem idegesíteni szeretnélek ezzel a bejegyzésemmel téged, hanem felhívni a figyelmedet arra, hogy ez a módszer is az egyik legjobb módszer arra, hogy kiderítsd mitől nem tudsz lefogyni.

El tudod képzelni, hogy miért írok most erről neked. Én is ugyanabban a cipőben járok, visszalopóztak a leadott kilók, de én még naplózás nélkül is tudom, hogy miért is történt mindez. Simán csak azért, mert nem tartottam magam a diétához, ami elő volt írva a számomra. És ez nagy hiba! Gyorsan le is mértem most este a vércukromat, és még örülhetek, hogy "csak" 6.6-ot mutatott a vércukormérő. Ennek örültem azért, bár ez nem jó érték, de kaja után mértem, így talán még érthető is. Ezért határoztam el én is, hogy holnaptól szigorúan naplózni fogom egy hétig én is, hogy mit ettem naponta. Nemsokára megyek a laborba, nem szeretném, ha nagyon rosszak lennének az értékeim. Most én is ebben a jegyzetelésben, a figyelésben találom meg azt a megoldást, ami most segíthetne rajtam. Tudom, ismerős, hogy - "holnaptólmajdnemeszemsemmit"!!! -, de muszáj tennem valamit, mert a meglévő betegségeim mellé még társbetegségek is kialakulhatnak, és már nem vagyok fiatal ahhoz, hogy csakúgy regenerálódni tudjon a szervezetem egyik pillanatról a másikra. 

Hallgass rám, és fogadd meg a tanácsomat, már sokan bebizonyították ennek a listázásnak az eredményességét.

Hallgass meg egy dalt, s hozd magad jó formába! :)

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása