Együtt sikerülni fog!

Egy kis vegetáriánus időszak következik.

2016/06/02. - írta: RiaRia

soybean-933026_640.jpgKezdek rászokni a szója termékekre. Már régebben vettem szójalisztet, granulátumot és kockát is, de nem nagyon kísérleteztem vele. Tegnap csináltam töltött tojást, ízre finom, de még mindig van belőle. Nem azért, mert olyan rossz volt, hanem mert annyira laktat engem, pedig csak nyers uborkasalátával ettem.  El kell használnom az összes szójaterméket, amit vettem, ezért most csak olyasmit eszem, ami fel van halmozva itthon.

Leírom a töltött tojás receptjét, próbáld ki, a recept 4 személyre szól:

4 db tojás, 5 dkg szójakocka, 5 dkg margarin, 1 db zsemle vagy 5 dkg kenyér, só, mustár.

A tojásokat megmossuk, hideg vízben kezdjük el főzni, forrástól számítva 10 percig főzzük. Hideg vízzel gyorsan leöblítjük, megtisztítjuk, hosszában kettévágjuk, a sárgáját kivesszük, félretesszük. A szóját 1 dl vízben 30 percig áztatjuk, leszűrjük, vízben megfőzzük, vízben áztatott kinyomkodott zsemlével együtt megdaráljuk. A margarint habosra keverjük, hozzáadjuk a tojás sárgáját, a szóját, a zsemlét, ízlés szerint sózzuk, mustárral ízesítjük, a tojásfehérjébe töltjük, jó gazdagon. Ha vacsorára készítjük, tálalhatunk hozzá burgonyasalátát, céklasalátát, vegyes zöldségsalátát.

Én csak fél adagból készítettem, de négy tojást főztem, és így is jó sok lett belőle, mert egyszerre csak kb. másfél töltött tojást tudok megenni, + a saláta. (a receptet S. Deli Magda - Szója konyha című kiadványából írtam)

Egyszerű ételekre törekszem, mert nem akarok sok időt az ételek elkészítésével foglalkozni. Mivel koplalni nem szeretnék, de böjtölni nekem nem nagyon jó, egy kis vegetáriánus időszakot szeretnék beiktatni nyárra. Ez tisztít is, méregtelenít is, és nyáron könnyebben kibírom ha nem eszek annyi húsfélét. A szója helyettesíti most majd a húst. Kíváncsi vagyok, hogyan fogom megszeretni, mert azért meg kell hagyni, kis fenntartással fogadtam a töltött tojást, pedig egyszerű, és nem olyan vészes íze van a szójának, mint azt én előszörre gondoltam. Visszahíztam egy kilót, most vagyok 97.3 kg. Bízok a vegetáriánus étkezésben, mindig is vonzott ez a fajta étrend.

Kapcsolódj be ha van kedved hozzá, mindig variálok az étkezésen, mert korántsem tartok még az életmódváltás közepén. De már ezt a kb. 97 kg-os súlyt tudom tartani, ez már jó eredmény nálam. Fogyjunk együtt, tartsunk ki, amíg csak kell. :)

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása