Együtt sikerülni fog!

Telik az időm, és nem haladok egyről a kettőre.

2017/03/05. - írta: RiaRia

clock-64266_640.jpgAz nem kifejezés, hogy egy kicsit feldúlt voltam, mikor az előző bejegyzést írtam. Eltelt pár nap azóta, és a dekák is vissza-visszakúsztak rám, újra 100 kilós vagyok. Sajnos. De most megpróbálom összegezni, hogy mi is kell az életmódváltáshoz, és húzok egy képzeletbeli határvonalat, innen megint egy új időszak veszi kezdetét. Azért is, mert elhatároztam, hogy mindennap reggel gyalogolni fogok. Holnap lesz az első olyan nap, amikor kb. 1-2 órát muszáj lesz gyalogolnom, amilyen tempóban épp birom.

Az életmódváltáshoz legfőképpen és legelőször is a méregtelenítés kell, amivel jó ha indítunk. Ez lehet egy-két nap, de mindenképpen csökkenteni kell az étrenden. Ehhez én most nyers zöldségnapokat szeretnék tartani, kb. 3 napig. Mellé csak gyógytea, zöldtea jöhet szóba.

Ezután, illetve lehet közben is, meg kell szabadulnom a számomra káros élelmiszerektől. Ez gyakorlatilag nem valósítható meg, így csak elnézek az egészségtelen élelmiszerek fölött. Egyszóval ki kell rámolni a spájzt és a hűtőt, és telepakolni mindenféle hasznos dolgokkal, ami ehető.

Majd követni kell egy étrendet, amit jó ha be tudok tartani. Nem kell sokat enni, a lényeg, hogy 4-6 óránként étkezzem. Sok folyadékot kell inni, kb. minden órában egy pohár víz vagy gyógytea ízesítés nélkül hasznos lehet. Este jó lenne ha ezután is tudnék salátákat enni. A főétkezés a déli ebéd. Itt ehetem a legtöbbet, este már kevesebb elég. Csak semmi nassolás! Ezt kizártam az életemből.

Mozogni feltétlen kell, ezért a napi gyaloglás mellé egy 20-30 perces átmozgató torna, edzés mindenképpen ajánlatos. Ha izomlázam lesz, akkor is folytatni kell, csak gyengébb tempóban, és természetesen a rendszeresség nagyon fontos.

A lelkivilágommal is foglalkozni kell, nem szabad túlstresszelni magam. Fő a nyugalom! Beiktatom a talpmasszázst estére, ez először csak 5-5 percet vesz igénybe, amíg hozzá nem szokom. Ide tartozik a nyugtató fürdő is, de a reggeli frissítő váltózuhany is.

A munkámat tisztességgel el kell látni, és ha van időm még, kertészkedni is fogok, mert már itt a jó idő. Kell a friss levegőn töltött idő, ez jókedvet hoz nekem. Ha hidegebb van, akkor meg fel kell jól öltözni, a télnek már se híre se hamva, nem fogok megfázni.

Veszek multivitamint, mert még nagyon drága a paprika, paradicsom, és minden más is, kell a vitaminpótlás főleg azért is, mert fogyózom. Kell még önmérséklet, kell, hogy tudjam, mikor elég abbahagyni az evést. Hogy mit fogok tenni a falásrohamommal? Megpróbálom megmagyarázni magamnak, hogy csak egészségtelen ételeket habzsolok össze. Nem a salátákból eszem túl magam sosem, hanem az alkalmi csokoládé, vagy pattogatott kukorica a bűnös.

Ha rövid szerettem volna lenni, akkor 3 dolog kell: étrend, táplálékkiegészítő, és mozgás. Plusz egy jó napirend, mert követni kell tudni a napok váltakozását.

Van konyhai mérlegem, ha épp kalóriát akarok számolni, az edzéshez mindenféle segédeszköz megtalálható, nem kell más, csak akarni kell a fogyást. Vagyis motiváció nélkül nem fog menni. Az elég nekem, hogy nem férek a ruháimba, és az is, hogy alig tudok lehajolni már a nagy pocakomtól. Célom van, augusztusig amennyi kiló le tud menni, annyi hadd menjen. :)

Ez csak egy nagyon vázlatos összefoglaló, még annyi, hogy újraolvasom amiket írtam bejegyzéseket, hátha felfedezek még trükköket, mert ezek is kellenek egy jó életmódváltáshoz. No, meg az a fránya kitartás, amivel mindig hadilábon voltam. De valamit valamiért alapon edzeni kell magamat belülről is, hogy végig tudjam vinni ezt a 6 hónapot. Ha sikerülne, akkor lehet újratervezni majd, de az még messze van.

Tarts ki, meglátod lesz eredménye, csak következetesnek kell lenni magunkhoz, és el kell várni önmagunktól az alapokat, amire építkezhetünk később. :)

Küldök neked egy dalt, hogy legyen kedved kitartani. :) 

 

 

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása