Együtt sikerülni fog!

Lassan eltelt egy fél év..., (mi tud még motiválni?)

2020/09/26. - írta: RiaRia

quote-1351710_640.jpg

2020. szeptember 26. szombat van, és most újult erővel kezdek neki megintcsak ill. (folytatom) a fogyókúrámat. Sokat tanulok mostanában. Blogokat olvasok, a youtube-on keresek videókat a mozgáshoz és az étrend összeállításához, bújom a könyveket, rengeteg fogyis könyvem van. Ezek mind erőt adnak a folytatáshoz.

Lassan letelik a fél év, még kb. fél-egy hónap van hátra az értékeléshez. Túl sokat nem fogytam, 103 kiló vagyok, (105 kg-ról kezdtem!!!), de rengeteget változtam és ez biztosan kell az életmódváltáshoz. Mi tud most motiválni??? Csakis az, hogy nem akarok már kövér maradni. Ki van téve a hűtő ajtajára egy fiatalabb kori fényképem, kb. 58 kg volt akkor a súlyom. Nevetek a fotón, látszik rajtam, hogy tele vagyok energiával, örülök az életnek, és élvezem, hogy süt a nap és lágyan fúj a szél. Azt mondják, hogy a nyári alak télen készül. Most van szeptember vége, nyárig még van egy csomó hónap, amit illik kihasználnom. (cca. 8 hónap!!!) Nézem a fényképet a hűtő ajtaján és eszembe jut, hogy hányszor nyitottam ki a hűtőt és még csak rá sem néztem a fényképre. Hányszor nyitottam ki a hűtőt egészségtelen ételek után kutatva. Tényleg? Miért vannak egészségtelen ételek a hűtőmben? Van a konyhaszekrényemnek egy olyan része, ahol csak és kizárólag egészséges élelmiszerek vannak. (teák- zöldtea, naturvarázs méregtelenítő tea, szűztea, ez is méregtelenítő hatású, különböző gyógyteák tömkelege, fruktóz, sörélesztőpor, fehérjepor, diabess tea, májvédő tea, emésztést elősegítő por, zabpehely, tönkölykorpa, szójatermékek, köles, bulgur, hajdina, stb.), és miért mondtam le róluk a fogyókúrám során? Ezek mind segítenék a súlyleadást, ha megfelelően alkalmazom. A konyhaszekrény másik részében viszont van két tábla, sőt 3 tábla csokoládé. Miért ehhez vonzza a szememet valami? Pedig egy kölest megfőzni, jól megfűszerezni nem nagy dolog, én így szoktam enni, mégsem főztem kölest vagy fél éve talán. SZEMLÉLETVÁLTÁS kell!!! Annyi olyan dolog van, ami egészséges, csak össze kell írni ezeket és tele lenne vele egy kisebb füzet fele biztosan. Most elhatároztam, hogy ezen a hétvégén ezt fogom megcsinálni. Összegyűjtöm az egészséges élelmiszerek listáját. Valamint összeírom az egészségtelen ételeket, azokat, amik tiltó listások. Ezt meg kell tennem, gyakorlatilag ez kellene, hogy legyen az alapja minden életmódváltásnak, fogyókúrának. Ösztönző Erő??? Mit tudok még elővarázsolni a tudományomból? Először is rend kell, hogy legyen az életemben. Minden napra kell a megfelelő étrend. Törődni kell önmagammal, reggel az az első dolog, hogy a fürdőszobában kicsinosítom magam, hogy tetsszem magamnak, és legyen kedvem belekezdeni a napba. Rend kell, hogy legyen a szekrényben, a konyhában, a lakásban egyaránt. Minden apró részletet föl kell írni, ami picit is segíti a diétámat. Figyelni kell, hogy ne essek kísértésbe. A falásroham olyan gyorsan jön, mint a sebesvonat, ki kell cseleznem valamivel. Erre is praktikákat kell összegyűjtenem. Talán ez a legsarkalatosabb pontja most a fogyókúrámnak. Elő kell szednem a robotgépeimet. A szeletelőtől a turmixon keresztül egészen a kis botmixerig. A botmixer nagy segítségemre lesz a krémlevesek készítésénél, mert ezekre is időt fogok fordítani. Az ételek elkészítését is egy kicsit megreformálom. Rend kell, hogy legyen az íróasztalom körül is, mert sokkal könnyebben találom meg így a mintaétrendeket is. Másodszor a lelkemet kell egy kicsit pátyolgatni, hogy legyen önbizalmam, legyen erőm, energiám minden napomra. Vagyis jönnek a meditációs és relaxációs esték és reggelek. Ez nagy segítség nekem. Érzelmi naplót írok, pl. mi hozott ki a sodromból vagy mitől vagyok boldog épp ebben a pillanatban. Nem szabad érzelmi hullámzásokba keverednem. Ez nehéz lesz, de próbálkozni kell. Harmadszor a rossz szokásokat ki kell gyomlálni valahogyan. Talán ezzel kéne mindent kezdeni. Jó szokásokat becsempészni az életembe és akkor eltűnnek a rossz szokások, nem marad hely a számukra. Ezt is össze kell írni, hogy milyen jó szokásokat szeretnék kialakítani és azt hogyan oldom meg. Negyedszer nem csak "papíron" kell okoskodnom, hanem a gyakorlatban megmutatnom, hogy van még elég erőm lefogyni.

ui.: kezdetnek nem rossz!!! A 100 legfontosabb élelmiszer

 és egy klassz honlap, én nagyon szeretem: www.dietless.hu

2 komment
süti beállítások módosítása