Együtt sikerülni fog!

Függőség...

2021/04/19. - írta: RiaRia

choco-146230_640.png

A függőség komoly probléma, bármiről is van szó. Bármennyire is próbáltam küzdeni a gondolat ellen, be kellett, hogy lássam, hogy függő vagyok, mégpedig szénhidrátfüggő. Ezért is megy nehezen a fogyás, meg kellett találni az okot.

Az én koromban már egyre többen mondják viccesen, hogy "nem vagyok már mai csirke", ami azért korántsem olyan vicces, mint gondolnánk, főleg ha el is keseredünk később ezen. Ezt csak azért írtam, mert tulajdonképpen elég sok köze van ahhoz, hogy már egyre rosszabbul tudok diétázni. Középkorúan már másképp kezd működni egy emberi test, a női test pedig főképp. Tudom, nincs sok értelme hivatkoznom erre, mert a cél mégis az, hogy lefogyjak, és ne kifogásokat keressek.

Azért annak van már némi haszna, hogy annyi sok fogyikönyvem van itthon, hogy már selejtezni kellene belőlük, de kezdek rájönni, hogy eddig miért is voltam (főleg az utóbbi években) annyira hízékony. Ennek az oka az ételfüggőségben van, mégpedig elég erősen szénhidrátfüggő vagyok. Ma másként kezdtem el a napomat, mint szoktam. Szeretek zöldségféléket enni, de eddig csak egy-két db paprikát stb. ettem az ételekhez, kivéve, mikor külön zöldségragut csináltam magamnak. Ma eszembe jutott, hogy milyen energikus is vagyok olyankor, ha ezt a zöldségragut eszem. Ezért ma váltottam, és ezzel kezdtem a napomat. Elég jól fűszereztem is, mert nagyon finomra sikerült, ízlett, mindet befaltam egyszerre. Egy kis levest ettem még hozzá kicsit később. Ez volt ma a reggelim.

A hatás természetesen nem maradt el, jó formában éreztem magam, és még most is energikus vagyok. Tornáztam is, és csak annyit mozogtam, amennyi jólesett. De így is déli 12-től minden órában tudtam tornázni 5-10 percet, egészen 16 óráig. kb. 30-40 percet mozogtam összesen, mert nem tudok többet, de nem is célszerű nagyon sokat, mert még nem vagyok strapabíró. A lényeg az, hogy az étkezés és a mozgás hatására nem kívántam ma a sok cukros nápolyit, a sok csokoládét, szinte nem is gondoltam ezekre a függőséget kiváltó ételekre. El is ment ma az időm azzal, hogy teszteltem magam, miért is változott meg így a hozzáállásom, mitől lettem ennyire energikus ma.

Nagyon sóvárgok, illetve eddig nagyon sóvárogtam a sok szénhidrátot tartalmazó ételek után. Szinte meg kellett, hogy szerezzem magamnak minden nap, ennem kellett efféléket, hogy nyugodt tudjak maradni. Ma másképp indítottam a napomat, és lám, ez kihatással volt a lelkiállapotomra is. Kevés szénhidrát, több zöldségféle (ezekben is van szénhidrát, de az sokkal jobb a szervezetnek), és máris fordult egyet a világ velem. Nem ettem ma péksüteményeket, kifliket, túrós táskát, stb., mégis százszor jobban éreztem magam, mint eddig bármikor. Vagyis a csapdát nekem a sok rossz szénhidrát állította fel, ezek miatt nem tudtam fogyni. Erre jöttem rá, de ezt titokban mindig is sejtettem, csak nem tudtam szabadulni a sóvárgástól. Merni kell változtatni, addig kell keresgélni, amíg az okokra rá nem jövünk. Lehet, hogy nem tudom jól átadni ennek a dolognak a lényegét, de mindenképpen hatalmas energia szabadult fel ma azáltal, hogy amit eddig csak kísérőként ettem, a zöldségféléket, azokat tettem az első helyre, máris reagált a testem, és megköszönte, hogy törődtem vele egy kicsit.

A terv ezután is az, hogy így indítok minden reggelt, és minden étkezéshez kísérőként ott lesznek a zöldségfélék. Drasztikusan lecsökkentettem ugye a szénhidrátbevitelt, aminek frenetikus hatása lett.

Mindenkinek más és más a típusa. Van, aki ha reggel nem eszik, akkor gyenge és nem tud figyelni, koncentrálni. Van, aki ha teleeszi magát reggel mindenféle rossz étellel, és még akkor is éhesnek érzi magát kb. 1-2 óra múlva már. Én az utóbbi vagyok, ezért is próbáltam ki a mai verziót, hátha segít, és bejött eddig, mert még most is kedvem lenne tornázni, de már egyrészt késő van, másrészt meg még nem bírok sokat. De az energiahullám az elindult, és ez jó.

Röviden a lényeg:

túl sok volt már a sóvárgás a csokik és kekszek után, ezért találtam ki, hogy változtatok a mai étkezésemen. A titok nálam a zöldségfélékben rejlik, ezek adnak számomra plusz energiát. A cél: -  megszabadulni a szénhidrátfüggőségtől.

 

 

komment
süti beállítások módosítása