Együtt sikerülni fog!

Mi lehet az életmódváltás titka?

2022/05/30. - írta: RiaRia

hd-wallpaper-g6d73e1d0a_640.jpg

Már régóta izgat a dolog, hogy akiknek jó a testalkatuk, honnan tudják, mit is kell enniük, hogy formában tudjanak maradni?

A lányom is kapásból mondja, ha nem jól étkezem, pedig én is "képzem" magam, hogy képben legyek az egészséges életvitel terén. Ő tudja, hogy mikor étkezem változatosan, és mikor eszek olyan csuda dolgokat, amik abszolút nem passzolnak az igazi életmódváltáshoz. Pedig jegyzetelek, vissza-visszaolvasok abba amiket írok magamnak, mégsem tudom hosszú távon kialakítani a változatos étrendet. Pedig fogyni is csak ekkor fogok fogyni jól. A lányom sem dietetikus, és talán még annyit sem foglalkozott étrendtervezéssel, hogy elsőre rávágja, mi a jó és mi miért káros nekem. Pedig így van, hogy elsőre tudja hogy milyen szabályokat is kell nekem tartani. Ezen már morfondíroztam régebben is, de nem jöttem rá, mitől tudják egyesek, hogy mi is az igazi egészséges étkezés. 

Természetesen még az is izgat, hogy honnan nyerik ők a kitartásukat, az akaraterejüket az egészséges élethez? Vagy nekik nem is kell nagyon megerőltetniük magukat (nem úgy mint nekem), hogy kellő kitartással rendelkezzenek. Ők alapból ilyenek, de valószínű, valamilyen szinten foglalkoznak is a jó kondival, sportolnak, vagy sportoltak régebben, de mindenesetre csodálom azokat, akiknek a kisujjukban van az, hogyan is lehet jól és hosszú távra életmódot váltani. Őket érdekli is ez, ezért foglalkoznak vele, és nem kényszerből teszik, élvezik az egész kutatást, és ami a lényeges, a gyakorlatban meg tudják valósítani.

Ha valakit megkérdezel, hogy szerinte mi az egészséges élet titka, biztosan azt fogja mondani, hogy ésszel kell gondolkozni, rá kell jönni, hogy mi árt nekünk. Ha már azt tudjuk, hogy mi ártalmas, akkor tudjuk, hogy mit nem szabad ennünk. Ez elég jó kiindulópont ahhoz, hogy megismerjük azokat az ételeket, amik számunkra hasznosak. Lehet, csak nekem bonyolult még az egész életmódváltás folyamata, de biztosan van benne egy rendszer, amit el tud mindenki sajátítani. 

A mostani motiváló mondatunk a következő lesz:

"Nem megtalálni fogod a boldog életet. Te teremted meg." (Camilla Eyring Kimball)

Hallgass meg agy dalt, kedvcsinálónak! :)

 

komment
süti beállítások módosítása