Együtt sikerülni fog!

Minden nap elégedetten térjél aludni.

2022/06/13. - írta: RiaRia

sun-g7d3110bcc_640.jpg

Ha te is szoktál számvetést készíteni a haladásodról, a fejlődésedről, bizony, az elégedettség érzése fontos tényezője ennek. Nem is kell nagyon ecsetelnem, hogy miért.

De vegyünk alapul néhány dolgot. Például ha nem sikerülnek a terveid, amit beiktattál magadnak aznapra, biztosan csalódott leszel a végén. De ugyanígy, ha hirtelen változik meg az életritmusod és nem tudod követni, szintén csalódott leszel a végén. És mindig csalódottságot fogsz érezni, amikor visszagondolsz ezekre az esetekre. Nos, ezt az érzést, a csalódottságot kell kizárni az életedből, főleg ha fogyni szeretnél. Helyette jó lenne ugye inkább elégedettséget, megelégedést érezni. Nem is olyan lehetetlen ezt elérni, szerintem.

Nem kell világmegváltó célokkal kezdened a változásodat, mert ha túl magasra teszed a mércét, akkor nem biztos, hogy át tudod majd ugrani. Például én is mindig kiszámoltam magamnak, hogy X időre Y súlyúnak kell majd lennem. Ez az elején még akkor sem sikerült, amikor csak 5 kilót terveztem be fogyásnak. Amikor pedig még többet és többet terveztem be, csúnyán mellélőttem a tervezésnél, a végrehajtás pedig természetesen nem is sikerült. Pedig azt mondják, kellenek határidők, amihez tartjuk magunkat. Az én egyik ilyen baklövésem pl, az, hogy decemberre le tudok fogyni kb. 64 kilóra. Ha most 98 kiló vagyok, akkor 34 kilótól kéne megszabadulnom 6 és fél hónap alatt. 6 és fél hónap az 195 nap, így majdnem 6 kilót kéne fogynom egy hónap alatt, ami igencsak irreális elvárás, főleg ha nem egyenletesen fogyok. Pedig milyen szépen elterveztem! De nem működik, sajnos!

Az ilyen rossz célok helyett inkább azt tervezd te is be magadnak, hogy mindennap helyesen fogsz étkezni. Ezt sokkal könnyebb követni, mint mérlegre ugrálva csalódottságot érezni minden egyes áldott nap. Tegnap vacsorára nálunk melegszendvics volt, és olyan mennyiségben, ami soknak nézne ki egy vacsorához. De ha hozzáteszem, hogy a tányér főleg uborkával, paprikákkal, retekkel, és még sokféle zöldfélével volt megpakolva, a kenyér pedig csak két db volt, amin zala felvágott és szintén zöldségek sorakoztak, akkor már nem is volt olyan rémes ugye ez a vacsora. Jól be is laktam, és ez kell ahhoz, hogy fogyjunk, hogy mindig kellő időben kellő mennyiségű és kellő minőségű ételeket együnk. Nem is gondoltam arra, hogy most én pár perc alatt híztam vagy fogytam, jólesett az étel, és tudtam, hogy helyesen étkezem. Szóval a haditerved első pontja mindig az legyen, hogy helyesen állítsd össze az étrendedet. Így nem lesz lelkiismeretfurdalásod sohasem, és elégedetten térhetsz nyugovóra. És ha az álmod is nyugodt, biztosan a szervezeted is meg lesz elégedve veled.

A ma reggeli motiváló mondatunk a következő:

Ne hagyd magad eltéríteni a jótól, a helyes dolgoktól! :)

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása