Együtt sikerülni fog!

Miért félek az edzéstől?

2023/01/08. - írta: RiaRia

legs-g589adba14_640.jpg

Sokat gondolkodtam, hogy erre mi a válasz. Több tényezőtől is függ az, hogy valamiért nem kezdem el az edzést, a tornát, a gyaloglást. Ezeket mind el kell hárítani az utamból, hogy előre tudjak lépni.

Nos, az első ilyen "logikusnak" tűnő magyarázat az, hogy túl sok a túlsúlyom, és mivel nagyon régen nem edzettem már jó alaposan, ezért nehéz belekezdeni a tornába. Sokan mondják, hogy először az étkezést kell megreformálni, csak azután kell törődni a fogyókúra mozgás részével. Én mégis elhatároztam, hogy jó két évet szánok arra, hogy csupán a mozgás hatására leadok kb. 30 kilót. Ezt nagyon eldöntöttem most, mert már nagyon szorít a cipő, és csak mennek fel a kilók a testemre. Az étrend részével annyiban törődök, hogy azért ne egyek nagyon cukros dolgokat, és a zsíros ételeket is próbálom kerülni. 

De miért is félek belekezdeni az edzésbe? Azt hiszem, hogy nem tudok végigcsinálni még 10 percet sem, és nem látok eredményt azonnal. 10 perc természetesen nem váltja meg a világot, de sok-sok tíz perc már igen! A rendszeresség mindig meghozza az eredményt, bármiről is legyen szó. A kényelem, a lustaság szintén nagy részben befolyásolja azt, hogy kihagyok napokat, vagy el sem kezdem érdemben a tornát. Azt hiszem, nincs időm edzeni, pedig csak elherdálom néha az időmet, így "nem jut idő" másra, főleg nem az edzésre. Nem tartok ki eléggé, egyik nap csinálom, másik nap nem, ez még jóra nem vezetett sosem. Van, amikor aztán bebuzdulok, és túl sokat akarok egyszerre, és ilyenkor izomláz alakul ki, ami pedig nem kéne hogy visszavessen az edzéstől, mégis így van. Nagyon sok ilyen apró kis tényező van, amit nem veszek figyelembe, és ezért hízok folyamatosan, vagy ezért nem tudom megtartani a súlyt, ha véletlenül sikerül fogynom. Úgyhogy ezeket mind ki kell küszöbölnöm az életemből, változtatni kell a gondolkodásmódomon, és még ha lépésenként is haladok, akkor is a jó irányba tartanék, nem visszafelé.

A terv ezért amit írtam is, hogy január 15-től mindennapossá teszem a gyaloglást az életemben. Egészen két évig folyamatosan kell csinálnom, mert évi 15 kilót kell leadnom. Ezt határoztam el, ez elég ütős terv a részemről, mert nem vagyok elég kitartó, és ez a gyaloglás épp ezt fogja erősíteni. KÉT ÉV = 30 KILÓ MÍNUSZ !!! :)))

Hajrá van! :) Meg kell csinálni! :) Nem adhatom fel! :) Gyerünk! :)

 

 

komment
süti beállítások módosítása