Együtt sikerülni fog!

A gyaloglás a legstabilabb mozgásforma

2018/01/26. - írta: RiaRia

walk-2635038_640.jpg

Gyalogolni, sétálni szinte mindig lehet, csak ott van a bökkenő, hogy nem áldozunk rá kellő időt. Tegnap gyalog mentem az orvoshoz, ami tőlünk körülbelül fél óra oda és fél óra vissza. Közben ugye pihentem, amíg a rendelőben voltam, de akkor is majd' egy órát sétáltam összesen. Meg kellett állapítanom, hogy ez az egyik legstabilabb mozgásforma, és szinte mindenki számára elérhető.

Minden ígéretemmel ellentétben mégis lemértem, hogy mennyit is tudok így produkálni súlyvesztésben. Több, mint fél kiló ment le, és ez ösztönöz arra, hogy mindennap rávegyem magam a gyaloglásra. Nem kell hozzá más, mint egy jó edzőcipő, és már mehetünk is ki a szabadba, a friss levegőre. Különben ha már a mérleg szóba került, mégis lehet, hogy kb. kéthetente megmérem magam, mert ahogy ismerem magam, úgysem bírnám tovább. Ez a tegnapi csak próba volt, kíváncsi voltam, hogy mennyi megy le egy gyaloglás alkalmával. Ezt már többször is tapasztaltam, hogy elég jó ritmusban lehet tőle fogyni.

Tehát sétára fel! :) Ha van időnk, ne menjünk mindig busszal, vagy egy-két megállónyit megtehetünk gyalog is. Áldásos hatása van. Tudom, hogy rohanó világban élünk, de jó lenne áldozni az időnkből erre is. Olvastam, hogy napjainkban már több az elhízott (a jóllakott) ember, mint az alultáplált. Egyik állapot sem jó, de ez már abszurd, hogy a hízás mennyi embert érint. Vagyis elérkeztünk oda, hogy világméreteket öltött az elhízás, ami ellen jobb ha minél előbb teszünk valamit. Például gyalogolunk naponta, kétnaponta. Ha még az étrendünkön is változtatunk egy kicsit, akkor két legyet ütünk egy csapásra.

Nincs mindenkinek ideje edzeni, sportolni, de egy kis séta beleférne mindennap az időnkbe. És ha már ilyen jó eredményeket lehet vele elérni, miért is ne tennénk. Lehet, hogy nem mindenki szeret gyalogolni, mert idő kell hozzá, lassítja a tempónkat, mégis néha jobb ha visszaveszünk a gyorsaságból. Este jobb érzéssel megyünk majd aludni, és reggel jobb kedvvel ébredünk. Rajta hát! Kezdjünk el sétálni! És ezt nem én mondom először, Monspart Sarolta volt az, aki sok hívet szerzett ennek a kitűnő mozgásformának. Kövessük őt, és fogadjuk meg a tanácsát. :)

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása