Együtt sikerülni fog!

Könyvajánló

2019/06/22. - írta: RiaRia

eat-3236972_640.jpg

95 kiló vagyok, és visszataláltam az egyik fogyis könyvemre, amit már régebben ajánlottam neked is. Ez a könyv Az 5:2 fogyókúra című könyv, ( Kate Harrison ), ami 5 "lakmározós" nap és 2 böjtös napból áll egy héten.

Én most ezt a könyvet kiolvastam, és ezek szerint fogok étkezni. A "lakmározós" napokon 1800-2000 kalóriát fogyaszthatunk, a böjtös napokon pedig 500-600 kalóriát. A böjt mindig is foglalkoztatott, ezt is ajánlottam már neked, de az a szigorú böjt, amikor csak vizet, teát és sima ásványvizet iszunk, az nekem eddig nem vált be, még nem vagyok készen rá, bár ezt is meg lehetne próbálni egy idő után.

Ezért választottam olyan diétát, amikor lehet enni a böjtös napokon is, igaz, nem túl sokat, de mégsem vagyunk táplálék nélkül. A mai napom épp böjtös nap. A másik böjtös napom a szerda lesz, ekkor van a legnagyobb nyugi körülöttem, ezért választottam ezt a két napot. A többi napon sem jó, ha eleresztjük magunkat, de legalább azt ehetjük, amit szeretünk. Igaz, a böjtös napon is azt eheted, amit szeretsz, ha beleillik az 500 kalóriába.

Ez most tulajdonképpen megint egy bizonyos "KATTANÁS" volt a kis fejemben, beugrott, hogy egyszer már el szerettem volna kezdeni ezt a fajta diétát, és most jött az ötlet, hogy ezt most nyáron jó lesz kipróbálni.

A mai napon ezt fogom enni:

200 g joghurt = 148 kcal, 1 db alma (182 g) = 95 kcal, 2 db főtt tojás = 177 kcal, gyümölcsturmix = 119 kcal.

---

összesen = 538 kcal.

---

Én a reggelit általában kihagyom, és a többi ételt elosztom ebédre és vacsorára. Valószínű, hogy olyan sorrendben is eszem őket, ahogy leírtam, a gyümölcsturmix marad vacsorára. Mivel nem ehetek egy ideig húst, ezért úgy kell variálnom, hogy majd a zöldségfélék is helyet kapjanak. Egy-egy paprikát, paradicsomot és uborkát lehet, hogy közé illesztek, még akkor sem éri el az érték a 600 kalóriát.

Másnap, vasárnap azután már azt eszek, amit legszívesebben szeretnék, de én kb. az 1800 kalóriát célzom meg naponta. Állítólag egy idő után már nem is nagyon fogjuk számolni a kalóriát, meg tudjuk becsülni, hogy minek mennyi kb. az értéke. De ha mindennap feljegyzem amit eszek, egy idő után ez is a segítségemre lesz, csak vissza kell lapozni a füzetben.

Böjtös napon jó ételek lehetnek a nagy térfogatú élelmiszerek (saláta, zeller, uborka, cukkini, káposzta, spenót, stb.), a nagy rosttartalmú élelmiszerek (zabkorpa, kelbimbó, babfélék, búzacsíra, csicseriborsó, magok, stb.), az alacsony zsírtartalmú élelmiszerek (zöldségek, gyümölcsök, stb.) A különféle levesek, főleg a zöldségleves is bőven beilleszthető. De mindenki úgy variálja, ahogy szeretné. Pirítóst is lehet enni, én a kenyeret, a fehér kenyeret azt hanyagolni fogom, de pirítós formájában eszek majd egy-egy szeletet időnként. A joghurt is nagyon jó szolgálatot fog tenni és a nagy kedvencem, a zabkása is. De bármit lehet enni, amit szeretünk.

Most van 9 óra, és nem vagyok egyáltalán éhes, kicsit érzem, hogy ilyenkor már régebben túl voltam a reggelin, de semmi extra, semmi kísértés nincs az evésre. Délben fogok ebédelni, és 18 órakor fogok vacsorázni. Vezetek naplót, ahol írom a súlyomat, a derékméretet, írom majd az érzelmi hullámzásokat is, és azt is, hogy mióta vezetem a diétát, valamint mennyit fogytam a kezdés óta. Ez most körölbelül így néz ki (súlyom = 95 kg, derékméret = 100 cm, nagyon jó passzban vagyok, kitűnő a kedvem, 2019. június 22. szombat = 1. nap (böjtös nap), Ma kezdtem el a diétát).

Amit még jó tudni, hogy nem muszáj 5:2 arányban vinni a diétát, lehet 4:3 vagy 6:1, de lehet minden másnap is böjtös napot csinálni, kedvünk szerint, ki hogyan áll a diétához.

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása