Együtt sikerülni fog!

Kezdj bele életed nagy kalandjába! :)

2023/03/18. - írta: RiaRia

girl-g4711e3c6b_640.jpg

Bújom ám a netet, örülök, mert nem vagyok sem cukorbeteg, de még prediabéteszes sem. :) Kaptam oktatóanyagot a dietetikustól, és bújom a netet a tudás irányában, vannak hasznos linkek, amiket tudok alkalmazni.

175 g szénhidrátra vagyok beállítva, és szerencsére csak diétáznom kell, és meg kell hagyni, hogy nagyon igyekszem is. Az elején, mikor még nem jártam a dietetikusnál, összevissza semmit sem tudtam, mindent akartam és semmi sem sikerült. Próbáltam én összeállítani étrendet, de nem tudtam tartani. Aztán, hogy szemtől szembe ültem a dietetikus hölggyel, magamban megfogadtam, hogy bármit is mond, be fogok mindent tartani. Azt már írtam, hogy csokit nem eszem, de már a szénsavas üdítőket is messze hanyagolom, és minden, amiben cukor van, az TILOS! Ez volt az első számú szabály, amit be kell tartanom. Nagyon sok diabétesszel kapcsolatos honlapon jártam, és sok mindent olvastam már, és már majdnem elértem a 100 kilót, most épp 100.5 kg vagyok. De az élvezetes dolog most kezdődik, mert be kell valljam, hogy élvezem, hogy olvashatok az egészséges táplálkozásról. Eddig hiába olvastam, nem rögzült, de most, hogy személyesen is találkoztam a kórházban a dietetikussal, ez nagyon-nagy ösztönző erő nekem. Fél órát beszélgettünk, adott jó sok tanácsot, és azt mondta, hogy diétával simán kordában lehet tartani a vércukromat. Úgy megörültem ennek, hogy nem busszal, hanem gyalog jöttem haza, sétáltam jó egy órát. :) Úgyhogy kell mindenkinek, aki nem tud fogyni, egy kis jó motiváció, ösztönzés arra, hogy egészségesen étkezzen. Ha nem így teszünk, mindig is vissza fogunk térni az egészségtelen ételek fogyasztásához. Ha nem találkoztam volna most én sem egy ilyen szakemberrel, még mindig enném a mogyorós csokoládékat, és falnám a zsíros kajákat.

Nem túl bonyolult egy diabéteszeseknek való étrend betartása. A lényeg, hogy két étkezés között ne együnk semmit. Nincs semmiféle nassolás. Azt hiszem, hogy itt megyünk tévútra, amikor nem tudjuk megbecsülni a megevett ételek hatását a szervezetünkre. De ha megértjük, hogy mi miért is történik, akkor már könnyebben tudunk tenni az egészségünkért. Főleg, ha fontos számunkra az egészségünk és jó hosszú ideig szeretnénk jól és egészségesen élni. Kicsit ha utánanézel, hogy bármelyik diétát is szeretnéd betartani, mindig lesz valami, ahol megakadsz. Vagy nincs olyan hozzávaló épp otthon, amiket kell főznöd arra a napra, vagy nem szereted, vagy éppen kedved sincs főzőcskézni. Vagy nem találtál még rá a célodra, vagy nincs ami inspiráljon, vagy nincs kedved edzeni sem. Olyan sok minden boríthatja fel egy napunkat, hogy inkább a diétát tesszük második vagy sokadik helyre, mert van most fontosabb, amit el kell intéznünk. Az biztos, hogy időt kell áldozni arra, hogy mindenki rájöjjön, melyik fajta diétát követi, illetve hogyan is vált életmódot. Én február 27-én voltam a laborban, akkor állapodtunk meg a dokinőmmel, hogy gyógyszer helyett inkább diétázom, és így találkoztam a dietetikussal is. Azóta (február 27.) csak és kizárólag azzal foglalkoztam, hogy megismerjem a cukorbetegeknek javasolt diétát, amit ugye az egészséges embereknek is ajánlanak, mint követendő étrendet. Szóval IDŐ kell, időt kell szánni arra, ami fontos a számunkra. De ezzel tulajdonképpen így is vagyunk, hogy arra áldozunk az időnkből, ami a legfontosabb nekünk, csakhogy ez lehet, hogy nem pont a diéta lesz, mert ezer más fontosabbat találunk helyette. A második, ami fontos, hogy BE KELL TARTANI A SZABÁLYOKAT! Bármilyen szabályt is alkottál magadnak életed során, ha nem tartottad be, minden borult, az egész napod tiszta káosz lett végül, és a végén azt sem tudtad, mire ment el az a sok időd, mert már este van, és semmit sem értél el, semmit sem haladtál előre. És harmadikként vagy lehet, hogy mindenekelőtt kell az az igazi FENÉKBEBILLENTÉS, ami meghozza az eszünket, hogy jó útra térjünk. Ez bármi lehet. Van, aki azt mondja erre, hogy -no, ez volt az a kattanás, ami elindított valamit jó irányba az életében, és segített megszabadulni a rossz szokásaitól, segített észhez térnie. Én ezt most csak fenékbebillentésnek hívom, mert nálam épp ez történt. Ha most nem lépek, akkor oda az egészségem, mert 3 hónap múlva újra laborvizsgálat jön, és ha nem tudok jót produkálni, jön a gyógyszeres kezelés. Ezt meg nagyon nem szeretném. 

El kell dönteni, hogy milyen irányba is szeretnénk, ha haladna az életünk. Én nekem sem volt muszáj elmenni a dietetikushoz, mert senki sem kényszerített rá. De megtettem ezt a lépést, mert szükségét éreztem, és ezt tettem a legfontosabb feladataim elé. Úgyhogy most bújom a netet, tartom az étkezési időket, és tanulok. Megtanulom, hogyan is kell jól étkeznem, ha sokáig szeretnék élni. A 100 körüli kilómmal nem nagyon dicsekedhetek, de már tudom, hogy csak előre nézek, és mindent, ami gátló tényező volt eddig, azt elfelejtem. Nem volt túl rossz a cukorértékem, szerintem, mégis a doktornőm gyógyszert akart felírni, és én ettől annyira megijedtem, hogy nem is tudom leírni szavakkal. 6.46 volt a cukor, ami azért nem is kevés, de diétával simán kezelhető, ezt mondta a dietetikus. 

Úgyhogy boldogság van és nagyon happy vagyok, madarat lehet velem fogatni. :) Vannak más céljaim is, de most minden mást hátrahagytam, és csak a diétámmal törődöm, mert ez most a legfontosabb az életemben, és mint kiderült, mindig arra van időnk, amire szeretnénk hogy legyen. És ezt az időt mindig elő tudjuk varázsolni a magunk számára, minden egyes napunkon. Most van ugye március 18-a, én február 27-től csak és kizárólag a diétával foglalkoztam. Kellett ennyi idő nekem, hogy megértsem a diéta lényegét, mert az biztos, hogy nem egyszerű egyik diétaforma sem, de ha megértjük, hogy mi benne a ráció, miért van szükségünk rá, akkor csinálni fogjuk, és minden mást hátrahagyva csak ezzel törődünk. Hát, ennyi, amit majdnem három hét alatt tanultam magamról. :) 

A citatum.hu oldalon olvastam ezt az idézetet, amit jó ha betartunk:

"Ha diétázni akarsz, akkor ne a desszertes asztal körül flangálj!"  ( Doktor House c. film) 

Hallgass meg egy dalt, és kezdj bele életed nagy kalandjába! :)

 

komment
süti beállítások módosítása