Együtt sikerülni fog!

Írjunk egy jó napirendet magunknak, még ma! (holnap már késő lesz!)

2024/01/04. - írta: RiaRia

flower-8445714_640.jpg

Azt hiszem, mindenki teli van elvárásokkal, ami az új évet illeti, számos új célt fogalmazunk meg ilyenkor év elején. Hogy ne menjenek dugába ezek a tervek, ne mondjunk mindjárt a kezdetekkor csődöt, én azt javaslom, hogy már ma írjuk meg a napirendünket. Egy olyan jó napirendre gondolok itt, ami tényleg követhető, fix pontokkal, és legyen azért elég rugalmas is, de a szabályok azok megmaradjanak.

Lehet, túl sokat kérek, de nem a lehetetlent! Én ma egy napot épp erre áldoztam, volt segítségem is ebben, mert egyedül lehet, hogy bele sem kezdtem volna. Az egész azzal kezdődött, hogy túl sokat lógok a neten, ezen kellett változtatni. Ezt én is így látom, úgyhogy nem volt ellenemre a döntés. Egy jó napirend mindent magában foglal, amit úgy általában meg kell tennünk egy nap. Ezért vannak benne fix időpontok, fix programokkal. Például ilyenek az étkezési idők, és az edzések is. Meg kell mindenképpen pihenőidő is, amire érdemes áldozni az időnkből, hogy ne fárasszuk le túlságosan magunkat hirtelen elhatározásból. Jobb ezen minél hamarabb túl lenni, mármint a napirend írásán. Én 5-kor ébredek és 22-23 órakor fekszem le aludni. Eddig nagyon sokat éjszakáztam, és a neten való időtöltést is keretek közé kellett illeszteni. Nem mindegy mit és mikor végzünk el.

Ha nem írsz napirendet magadnak, óhatatlanul is eltérsz majd a tervedtől nem is olyan sokára. Én színes jelölő filccel be is jelöltem magamnak, hogy mik a fix időpontok, ezektől nem jó eltérni. Először 5 órától 22 óráig felírtam az időpontokat félórás követéssel. Lesz délelőtt gyaloglás, délután torna, és lesznek szabadprogramok is, amit én határozok meg hogy mik legyenek ezek. A pihenőidőt nagyon komolyan be kell tartani még akkor is, ha túl sok energiát érzünk magunkban és azt gondoljuk, hogy sokkal többre vagyunk képesek, mint amit a napirendünk előír. Az olvasástól a kertészkedésig bármit csinálhatunk, amikről tudjuk, hogy kikapcsolnak minket, és feltöltenek energiával. Szigorúan betartandó minden pihenőidő!

Én 6x eszem egy nap, próbálom követni a cukorbetegek diétáját, és a napi séta idején is emelni fogok, ahhoz képest, hogyan is fejlődöm majd. Egyelőre egyszerű dolgok vannak felírva, olyan, mint a mosogatás, a rendrakás, a takarítás, mert ezek hiányt szenvedtek, amíg a neten töltöttem az időmet. Ennek kellett véget vetni, nincs olyan, hogy csak szórakozásból áll egy nap! Kell a kikapcsolódás, de ha ez már másnak a rovására megy, ott már baj van! 

Használj színes jelölő filcet te is, vagy csak sima színes filccel emeld ki a számodra fontos időpontokat. Ezek lesznek azok, amihez ha törik, ha szakad, ragaszkodnod kell. Ezektől nem jó eltérni, mert ha már itt is engedékenyek vagyunk, akkor mi lesz később?! A puding próbája az evés, ezért egy hét múlva már látni fogod te is, hogy jó napirendet írtál-e magadnak, vagy ajánlatos változtatni? Ez a napirend keretek közé teszi a napunkat és remélem, hogy általa hatékonyabbak is leszünk majd. Nem árt, ha még ez előtt csinálsz egy múlt évi évértékelőt, amiből látni fogod, hogy hol csúsztál el tavaly, min kell módosítanod. Az új célok kitűzésével azt hiszem nem lesz baj, ezt már novemberben, vagy még hamarabb el szoktuk határozni, hogy mik is legyenek. Most még van időd megírni ma egy jó napirendet, mert holnap már késő lesz, vagy kedved nem lesz hozzá vagy az egészet elveted, mondván, hogy neked nincs szükséged ilyesmire.

Szóval az én napirendem már a helyén van, holnaptól totál élesben megy minden, tartanom kell magam ehhez. Az egész ráfért egy A4-es papírra! :)))

Hallgass meg egy jó kis dalt, miközben írogatod, tervezgeted az idődet! Hallgasd kedvedre! :)

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása