Együtt sikerülni fog!

Figyeljünk önmagunkra és legyen egy jó cél az életünkben!

2024/01/07. - írta: RiaRia

szivi.jpg

Megint lement egy fél kiló súlyfelesleg rólam, ez jó jel, lassan kezdem összeszedni azokat a dolgokat, amik szükségesek a fogyókúrához. Már annyi mindent olvastam és hallottam, láttam videókat a fogyózásról, hogy sokat tudok róla, csak eddig még nem tudtam átvenni mindent a magam számára, ezért is estem vissza mindig.

Meg ott bujkál a kisördög mindig bennem és ugye enni muszáj, mert különben nem lesz elegendő energiám. Amire még nem vagyok eléggé felkészült, az a következő. Jó lenne teljesen áttérni a növényi étrendre, az egészségem is erre biztat, de még nem állok készen rá, nincs olyan késztetésem, ami ez irányba vinné az életemet. Nem tudok még kialakítani egy totális vegetáriánus életmódot magamnak, ami nem hiba, csak ott motoszkál mégis a kis fejemben, hogy milyen jó lenne ha képes lennék erre. Nem is tudom megígérni, hogy a közeljövőben így étkeznék, mert nem tudom megvalósítani, lehet, hiánybetegségek is fellépnének, nem tudom.

Arra viszont képes vagyok, hogy már hosszú távon ki tudjak tartani, nem adom fel sosem, és érzek már olyan erőt magamban, hogy a délelőtti sétát, a délutáni tornát, és az étkezések időpontját be tudjam tartani. Szerintem csupán a séta, a gyaloglás hatására is olvadnának le rólam a kilók, de hozzáteszem még a dietetikusok által javasolt étrendet is. Tegnap meg ma szinte csak halat ettem, nem volt senki, aki megette volna helyettem, és csodálkozva tapasztaltam, hogy jókat ettem, mégis fogytam kicsit. Amikor egészséges ételeket eszünk, annak mindig csakis jó vonzata van, ezért kell törekedni rá. 

Amit tudok tanácsolni így a holnapi nap előtt, az az, hogy állíts be egy olyan határidőt magadnak, ami fontos a számodra, amiért hajlandó vagy küzdeni, amiért még a legtávolabbi piacig is elmennél, ha ott találnád meg azt, amire szükséged van mindehhez. :) De a viccet félretéve valóban szükség van egy jó határidőre. Az ember nem is gondolná, mennyire fontos, hogy ez jól behatárolt, jól kiszámolt határidő legyen. Itt van például most január eleje, és ott van a távolban ugye a nyár, a június, ami egy olyan jó időpont a határok létrehozásához, hogy ennél álmodni sem tudnánk szebbet. De minden évben eljön a január, és ennek hozadékaként a június is ott lebeg, mint cél, de mégsem lesz sokszor ebből semmi, mert útközben valami történik. Vagy a kedvünk megy el, vagy nincs társ mellettünk, aki biztatna, vagy éppen jobb dolgunk is akad, mint a fogyózás, de a célunk, a tervünk ugrik, - volt-nincs! -, a messzi köd homályába vész az újévi fogadalmunk, hogy nyárra biztosan formába hozzuk magunkat. Pedig milyen szép terv = 6 hónap = januártól júniusig = pl. 20 kiló fogyás!!!, amit meg is lehetne valósítani, ha ki tudnánk tartani. De mi van fontosabb a fogyókúránál, ha el vagyunk éppen hízva? Ezt jó ha összeírnád, mert ekkor kiderülne, miért is adod fel olyan könnyen a diétádat?! Mi fontosabb most? Az, hogy lefogyj vagy bármi más? Érdekes válaszok jönnek ki, és a végén megállapíthatod, hogy valóban a fogyózás lenne fontosabb, mert nem véletlenül tettél erre fogadalmat január elsején. Ha viszont ez a legfontosabb, akkor figyelj csak egy kicsit, mert most írok egy mondatot, amit jó, ha megjegyzel:

"Ami fontos, azt nem felejted el soha." (Márai Sándor)

Látod, nem én találtam ki, de találóan kifejezi ez az egy mondat, hogy mindig arra figyelsz, ami fontos neked. Csak néha összekeverednek az információk benned, és nem tudsz folyamatosan egy célra összpontosítani. Ne félj, én sem, de ezért kell minden egyes perceben nevelni magunkat, hogy oda tudjunk figyelni tényleg arra, ami fontos a számunkra. Ezt az idézett mondatot soha ne felejtsd el, mert ha ez lebeg előtted, akkor ha a fogyókúrád a legfontosabb most az életedben, akkor ki fogsz tudni tartani, ha mindig magad elé idézed ezt a fenti mondatot. Hét szó, hét szóból áll a fenti mondat, ez a hét szó megváltoztathatja az életedet, ha komolyan tudod venni. Én is ezt ismételgetem magamnak már egy jó ideje, ezért érzek most elég erőt, hogy tudjak haladni egy bizonyos tempóban. A telóra letöltöttem egy súlynaplót, és az mindig megdicsér, ha szépen fogyogatok, néha számonkér, hogy írjam be már az aktuális súlyomat, de eddig még sosem szidott le, ha visszalopakodott egy-két deka. Hasznos segédlet a számomra. Tudod, egy kicsit éhesnek is kell tudnod érezni magadat, hogy érdemben fogyni tudjál. Ha mindig teli van a gyomrod étellel, akkor az a szervezetednek sem jó, és ráadásul akadályoz a fogyásban. Tehát legyünk csak néha kicsit éhesek is, hogy jóízűt tudjunk azután enni akkor, amikor annak eljön az ideje. :)

Hallgass meg egy dalt, hogy jókedvvel várd a holnapi napodat! :)

 

komment
süti beállítások módosítása