Együtt sikerülni fog!

Húúú, de nehéz!

2018/05/20. - írta: RiaRia

maldives-3220702_640.jpg

Még mindig 96 kiló vagyok, megtorpantam, megállt a súlyom, illetve olyan plusz-mínusz fél kiló mozog föl-le. Kezdek tanácstalan lenni. Azt tudtam, hogy az elején, ha jól kezdek, jobban mennek le a dekák, mert sok a súlyfelesleg, és azt is tudtam, hogy valamikor megáll majd a fogyás, csak azt nem sejtettem, hogy ilyen sok leadandó kiló lesz még akkor is, mikor nem akar lejjebb menni a mérleg mutatója.

Arra gondolok most, hogy ha nem folytatom a harcot a kilók ellen, akkor rohamosan visszahízok. Ha továbbra is úgy étkezem, mintha nem kellene fogynom, akkor csak telik az idő, de eredményt nem érek el. Nagyon nehéznek érzem most a helyzetemet, mert ilyenkor jönnek a csábítások, amiknek nehéz ellenállni, és képes lehetek újra a régi étrend szerint enni. Nagyon nehéz átállni egy olyan életformára, amit az ember lánya képes követni akár élete végéig. Akik tudtak így hirtelen váltani, és bejött az életmódváltásuk, nagy örömöt érezhetnek, mert sikerült nekik egy új életstílust a magukévá tenniük.

Azt hiszem, ki kell zárnom bizonyos ételeket az életemből, mert ezek lassítják a fogyást, és nem engedik, hogy egy új életstílust sajátítsak el. Persze könnyű azt mondani, hogy bármit lehet enni, csak mértékkel kell fogyasztani, de a régi ételek csábítása nagyon rossz, és rávesz arra, hogy olyan ételeket is egyek, amikről pedig már sikerült leszoknom. Nagyon-nagyon régen még cigiztem. Rossz szokás volt, és ugyanolyan nehéz volt tőle megszabadulnom, mint most a sok túlsúlytól. Hogy mégis sikerült, az a többszöri próbálkozásnak volt köszönhető, és annak, hogy végül sikerült egyszerre letenni a cigarettát. Amikor legutoljára elhatároztam, hogy leszokom, többet nem vettem a kezembe cigarettát, és mégha az eleje kínkeserves is volt, és híztam öt kilót, végül sikerrel jártam. Ma már nehéz elhinnem, hogy valaha is dohányoztam, és ha belegondolok, ugyanígy kellene megválnom a rossz minőségű ételektől is. Nincsenek jó hatással rám, ezt jó ha tudatosítom magamban, és nincs olyan, hogy majd szép fokozatosan leszokom, abba kell hagyni végleg annak a fogyasztását, ami káros a szervezetemre.

Vagy itt van például az alkohol esete, ami szintén párhuzamba hozható a cigarettával vagy a túlsúllyal. Aki sokat iszik, megbetegszik egy idő után. Így van ez a cigarettázással és a túlzott evéssel is. Ha arra gondolunk, hogy az éveink számával játszunk, amikor tömjük magunkba a sok káros ételt, akkor eszünkbe fog jutni, hogy az életünk véges, és nem mindegy, hogy hogyan öregszünk meg. Aki fitt és erős akar maradni idősebb korára is, jó ha már fiatalon gondoskodik erről. Minél később kezdünk hozzá, annál nehezebb dolgunk van, annál nehezebb dolgunk lesz később.

Erre kell gondolnom, és a sok kialakuló betegségre, amit maga a túlsúly okozhat. Szeretünk enni, az evés öröm is kell, hogy legyen. Sanyargatni önmagunkat fölösleges, de egy egészséges ételmegvonás igenis kell ahhoz, hogy fogyni tudjunk, vagy egy jó dietetikusnak kell lennünk, aki mindig ki tudja számolni az aktuális kalóriaszükségletünket. Mivel én nem vagyok az utóbbi, el kell gondolkodnom, mitévő is legyek. Mindenesetre folytatom ott, ahol épp vagyok, elfogadom, hogy most többre nem vagyok képes, de tudom, hogy van még erő bennem ahhoz, hogy sikeres lehessek.

 

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása