Együtt sikerülni fog!

Valahol el kell kezdeni, (amit folytatni is tudunk hosszú távon).

2020/01/02. - írta: RiaRia

cocoa-1908020_640.jpg

Reggel is és este is mérem a súlyomat. A mai változás = plusz 30 deka estére. Aminek örülhetek is, mert ahogy az lenni szokott nálam, nem vált be az első, de még a második napi étrend sem. Pedig jó. És követhető, csak még én nem vagyok tisztában magammal.

Amikor még nem érzed, hogy mit fogsz tutira csinálni, csak teszed azt, amit kényszerűségből tenned kell, az nem vezet semmi jóra. Nincs koncepcióm. Nincs tiszta tervem, csak elindultam valahogyan, mert egy dolog volt biztos, az, hogy január elsejétől fogyózni akarok. Ez pedig kevés a boldogsághoz, ha nincs semmilyen jóravaló ötleted, hogy mit fogsz csinálni ha éhes leszel, de nem szabad enned, vagy mozogni kéne, de nincs hozzá kedved, stb.

Azt hiszem, hogy engem követni nem is célszerű, mert egyelőre nem vezet út a helyes életmód felé. Mégis azt hiszem, hogy nagyon sokan járnak az én cipőmben, ők is ugyanúgy le szeretnének fogyni, de nem tudják hogyan is kezdjenek bele úgy, hogy a végén ne egy csont és bőr test legyen, ahol nincs izom, nincs semmilyen szép testforma. A cél nem a fogyás. A cél az, hogy végig tudjunk menni egy úton, ami az életmódváltáshoz vezet. Ahhoz, amit életünk végéig kitartóan tudunk csinálni. A kalóriaszámolás jó, erre ott van a www.kaloriabazis.hu oldal, egy remek oldal, ahol mérheted mit eszel és mennyit fogysz ideális mértékben. A mozgás jó, erre kell helyezni a hangsúlyt szerintem, az étkezés csak másodlagos lehet. Még akkor is, ha órákat kéne tornázni ahhoz, hogy le tudjunk dolgozni egy tölcséres fagyit vagy egy hamburgert vagy egy pizzát. A mozgás azért jó és azért kell erre helyezni a hangsúlyt, mert hosszú távon a tartásunkat is javítja, izmot épít, csinosabbá válunk általa, és jobb lesz a kondíciónk. Az étkezésnél én rájöttem, hogy nekem nem szabad túl sok mindent megvonni magamtól, mert épp ez az, ami azután falásrohamokhoz vezethet. Keveset kell enni, de mindenből. Mértékkel, ahogy szokták mondani. Mindent mértékkel. 

Amíg nem áll össze a kép, hogy hogyan is kellene életmódot váltanom, addig fölöslegesen kínzom magam. Nekem minimum egy személyi edzőre, egy dietetikusra és egy pszichológusra lenne egyszerre szükségem, ha eredményt szeretnék felmutatni a közeljövőben. Erre alig van reményem és érzem, hogy valahol itt van a közelemben a megoldás, csak még nem találtam rá. Addig is, amíg megtalálom a számomra üdvözítő módszert, reggel és este mérem magam, még akkor is ha tudom, hogy ennek az ég világon nem sok jelentősége van. A cél ugye, hogy úgy fogyjunk, hogy közben ne legyünk éhesek. A másik módszer az, hogy úgy fogyjunk, hogy mindent lépésről lépésre betartunk. Lépésről lépésre haladni nagyon nehéz, mert mindenki egyszerre akar lefogyni minden kilót. Még hízni sem egyik napról a másikra híztunk el. Nem törődtünk magunkkal, mert az kényelmesebb volt, mint például kalóriát számolni vagy étkezéseket kihagyni, hogy ne hízzunk el.

Most törődni akarunk magunkkal, de nem értjük, hogy miért nem sikerül. Felvettünk jó sok rossz szokást az életünkbe, és ezzel kell megküzdenünk ezután. Nagyon nehéz a rossz szokásoktól megszabadulni. Csak úgy lehet, ha közben kicseréljük őket jó szokásokra, amiket tudunk követni, tudunk alkalmazni. Ha dűlőre szeretnél jutni önmagadat illetően, össze kell írnod, hogy mik az erősségeid amikre támaszkodhatsz, és mik a gyengéid amiket meg kell szüntetned az életedben. Ne egyél silány ételeket! Ez a legelső és legjobb szabály, amit hozhatsz ma. Válogasd meg, hogy mit eszel meg! Az életerőd függ ettől. Azért vagy stresszes, azért vagy dühös időnként, mert nem a megfelelő ételeket engeded meg magadnak. Mostanában dühösen ébredek fel, nem tudom mi lehet az oka. Azt hiszem, hogy az előző napon elfogyasztott ételek gyakorolnak rám rossz hatást. Erre nem gondolunk mindig. Az vagy, amit megeszel! Az vagy, amire a legtöbbet gondolsz! Ha mindig az evésen jár az eszed, ott már cselekedni kell. Én is most még csak kapkodok összevissza, mert még nem állt össze a kép a fejemben. Mihelyt tudni fogom, hogy miben kell változnom, hogy a fogyás öröm legyen a számomra, akkor állok készen a diétázásra.

Ha van stabil ötleted, csináld! Csináld! Kezdd el valahol az életmódváltás nagy kihívását, mert valahol el kell kezdeni. Utána jönnek majd a jobbnál jobb ötletek. És ha tudsz várni, egy-két hónap múlva már látható eredménye lesz az igyekezetednek. Nekem a stabil pont a MOZGÁS lesz még akkor is, ha nagyon-nagyon sokat kell dolgoznom érte, mivel most még alig-alig tudok edzeni. De edzettem ma is. Csináltam felüléseket, súlyzóztam, gimnasztikáztam, még táncoltam is. Nálam az ÉTKEZÉS lesz ami kiveri a biztosítékot. Ez az a pont, amit nem fogok tudni tartani. Ezen kell sokat fejlesztenem, ha nem akarok szégyenszemre ezután is kövér maradni, ami tudjuk, hogy nagyon nem egészséges.

Valahol el kell kezdeni és ha van épkézláb ötletünk, azt mind vessük be a cél érdekében.

 

komment
süti beállítások módosítása