Együtt sikerülni fog!

A súlyingadozás természetes jelenség.

2022/06/01. - írta: RiaRia

forget-me-not-g1f52a5f9c_640.jpg

Ma van az igazi mérlegelés, most újra 101 kg a súlyom, de erre sokat nem adok (mármint hogy visszajött egy kiló), mert ennek ugye számos oka lehet.

Egy kilón nem érdemes mérgelődni, de annak örülök, hogy tegnap elértem a 100 kilót, mert megbizonyosodtam róla, hogy tényleg létezik ilyen súly is a mérleg mutatóján. :) Azt már régen elfogadtam, hogy napról napra, óráról órára ingadozik a súlyunk. Mostantól újra heti mérlegelés van, a kis kitérő csak az unokám megszületése miatt történt. Nemsokára hazajönnek majd, és sok dolgunk lesz körülötte, lehet, nem tudok majd írni egy kis ideig a blogba. 

Ha már ingadozik a súlyunk, beszéljünk kicsit erről. Nagyon sok minden kiválthatja, ezért nem kell aggódni emiatt. Pl. voltam bent a kórházban meglátogatni a picit, és estére kifáradtam, és jól belaktam. Még egyedül nem megy a kontroll, úgy látszik. Nem bírtam ellenállni az ételnek. És még amikor úgy döntöttem, hogy aludni térek, akkor is tudtam volna még enni (sokat). De szerencsére a fáradtságom nagyobb volt, így elaludtam. Most ébredtem 3-kor. A stressz is kiválthatja, hogy ingadozik a súlyunk. És inkább fölfelé mozgatja a mérleget, sajnos. Keveset ittam tegnap, ez is rossz volt. Ami jó volt, hogy tudtam tartani, hogy csak 3x ettem egy nap, tehát egy jó szokás már rögzült a kis fejemben. És ennek lehet örülni nagyon. 

Most tényleg rámegyek arra, hogy minél több jó szokásom rögzüljön, hogy mire hazamegyek, akkor se menjen feledésbe. Egyáltalán nem nehéz betartani a napi 3x-i étkezést, ha jól csinálod. Nem számolunk kalóriákat most, már szemmel meg tudom saccolni, hogy kb. mennyi kaja lesz elég reggelre, ebédre, vacsorára. Semmi nasi nem volt tegnap, pedig egyedül voltam, nem volt aki rám szóljon. Ez a második jó szokás, ami kezd kialakulni, hogy ha van valamilyen édesség, amit meg szeretnék enni, akkor azt az ebéd után kell megenni, nincs külön majszolgatás, eszegetés. Nem is tudom, mikor ettem meg úgy "igazából" egy tábla csokoládét, nagyobb mennyiségben. Az egyetlen kilengésem az a mérlegelés be nem tartása. Nagyon rossz, ha elhatározod, hogy kitartasz a heti mérlegelésnél, és megszeged. Összezavarodsz, még jobb eredményt szeretnél elérni, mint az lehetséges, ezért csalódott lehetsz, úgyhogy csak tarts ki, mindegy mit mutat a mérleg, még egy hét elteltével sem lehet számottevő eredményt elvárni. Van, aki hónapokig stagnál, pedig betart minden szabályt. Nem szabad, hogy bármiféle súlyingadozás elvegye a kedvedet. 

Nagyon megszerettem a zsömlét, és a szénhidrátdús élelmiszereket, amit szintén nem jó ha túlzásba viszünk. És, még valami. Ha tudod tartani, mindig ugyanabban az időben étkezzél. Ez is felboríthatja a menetrendet, ha ezt nem tartod be. Mi kb. fél 9-kor reggelizünk most, egykor vagy kettőkor ebédelünk, és este hat és hét óra között vacsorázunk. Ha ezt megszokod, meglátod, nem is kívánod közben a rossz minőségű kajákat. No, meg mozgásban kell lenni. Ez egy fájó pont nekem, mert keveset mozgok most, de bepótolom. Lehet, hogy ezért is alakul ki stressz, mert a szervezet igényli a mozgást, de nem kapja meg. Ezért bepánikol, és tartogatja magának a zsírsejteket. Szóval sok minden befolyásol egy súlyingadozást, nem éri meg fel-le ugrálni a mérlegre.

A ma hajnali motiváló mondatunk a következő lesz:

Ha elértél valamit az életedben, légy büszke magadra! :)

Hallgass meg egy dalt, ha van kedved hozzá. :)

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása