Együtt sikerülni fog!

Szokásaink rabjai vagyunk.

2018/02/08. - írta: RiaRia

photo-2529307_640.jpg

Hiába, nem minden sikerül nekem elsőre. Nagy a vonzódásom a vegetáriánus étkezés felé, mégis a régi szokásomhoz híven eddig ettem mindennap húst is. De ez nem baj, nagy galibát nem csináltam, csak meg kell szoknom az újfajta étkezési stílust. Sokkal több és változatosabb ételeket fogok enni, mint eddig, mert a hús mellé mindig csak krumpli vagy rizs vagy tészta volt köretnek. Ez is kezdett kicsit unalmassá válni, ezért mindenképpen örülök, hogy váltok, és áttérek egy másik étkezésre, ami csak annyiban különbözik a régitől, hogy nem eszem húst.

De ez, hogy nem eszem húst, már az alapjaiban változtatja meg az étrendemet, mert csak krumplit, vagy rizst, vagy tésztát önmagában nem szeretnék enni. Így adva van a lehetőség, hogy kibontakoztassam a fantáziámat, és először csak szakácskönyv alapján főzök, de később a saját kreativitásomat is bele tudom vinni az étrendembe. Sokféle lehetőség van, olyan ételeket fogok enni, ami ízlik, és van kedvem elkészíteni őket.

Nagyon gátol engem a sok régi megrögzült szokásom. Ebből kell kitörnöm, és erre épp jó a vegetáriánus próbálkozásom, mert ráadásul láttam is videókat, ahol megmutatták, hogy hogyan is tartják a csirkéket a farmokon, és hogyan is bánnak a vágnivaló marhákkal, mielőtt az asztalunkra kerülnek ezek a húsételek. Nem volt egy gusztusos élmény, inkább volt visszataszító, és egyre inkább győzött meg arról, hogy jól teszem, ha csak növényi élelmet, plusz az állatok gyümölcseit fogyasztom (tejet, tejtermékeket, tojást, sajtot is stb.). Én nagyon megsajnáltam ezeket az állatokat, és mivel nekünk is van itthon tyúkunk, csirkénk, sohasem jutott volna eszembe, hogy ilyen hozzájuk nem méltó módon tartsuk őket.

Tehát, változik a világ, változik az én világom is, muszáj változtatnom, mert sokkal jobban érzem majd magam, ha olyan ételeket eszem, amiknek örülök is. Részletes étkezési naplót írok, és lehet, hogy már nem kéne számolnom a kalóriát, mégis megteszem, mert jobb a biztosabb, mint a bizonytalan. Nagyon ritkán fogom mérni magam, akkor is csak a kíváncsiság visz majd rá, de nyáron mindenképpen lesz mérlegelő, mert az egy célállomás. Ha sikerül addig tíz kilót leadnom, már boldog leszek, és fogom látni, hogy van esélyem a folytatásra.

Ne hagyd, hogy a szokásaid béklyóba zárjanak, nyílj ki a világnak, nyiss egy új fejezetet az életedben, és merj változtatni. Nem kell mindjárt úgy, mint én, vegetáriánusnak lenned, de mérd föl, hogy mikor milyen rossz szokások rabja vagy, és azokat a rossz szokásokat bizony el kell felejtened, és új, jó szokásokkal kell helyettesítened. Nekem úgyanúgy, elhagyom a rosszat, és helyette találok valamilyen jót, újat, olyat, ami megörvendezteti a lelkemet. Merj váltani, ha rossz cipőben jársz éppen. Lépj ki belőle, és vegyél fel helyes magatartásokat, formáld át az életed, mert az egészségedről van szó. Én is azért teszem, mert egy egészségesebb és egy boldogabb életet szeretnék élni. :)

 

 

 

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása