Együtt sikerülni fog!

A gordiuszi csomó.

2018/02/08. - írta: RiaRia

human-3131802_640.jpg

A Wikipédiához fordultam segítségért, mikor is a gordiuszi csomó meghatározását szerettem volna megtudni. Ezek szerint a gordiuszi csomót "gyakran említik metaforaként azokban az esetekben, amikor egy látszólag  megoldhatatlan problémát valaki egy váratlan húzással egy csapásra megold."

Nos, amiért is szóba hoztam a gordiuszi csomót, mint problémát, az, hogy az én helyzetemben is egy ilyen huszárvágás segíthetne csak, mert sokszor visszaesek a kezdeti kiindulópontra. Hogy mégis van kedvem mindig újra és újra nekivágni a programomnak, az az a cél, hogy nyárra könnyebb legyek jó pár kilóval. A koplalás nem az én stílusom. Tudok néha böjtös napokat csinálni, de koplalni azt nem tudok. Hogy hogyan lehetne mégis egy csapásra megoldani az én gondomat?

1. - teljesen a fogyást kell az első helyre tennem a fontossági sorrendemnél, vagyis nincs semmi más, ami előtérbe kerülhetne.

2. - reggel és este ki kell elemeznem a táplálkozási naplómat, mit tettem jól, és min kell változtatni. Addig nem mehetek aludni, míg nincs meg a másnapi terv akár az edzés, akár az étrend terén.

3. - minden nap ki kell tudnom pipálni a betartandó szabályokat. Ha ezt nem tudom maximálisan megtenni, felborul az egész programom.

4. - muszáj számolni a kalóriát. De lehet, hogy ezenkívül még méricskélni is kell az adagokat, mert 100-200-300 kalória eltérés is sokat számíthat.

5. - ha nem veszem komolyan a programomat, akkor inkább adjam fel az egészet, mert akkor semmi értelme folytatni. Tehát kell a kellő komolyság a fogyással kapcsolatban.

6. - türelem kell, türelem és mégegyszer türelem kell. Enélkül holtbiztosan zátonyra fogok futni, vagyis meg kell tanulni tűrni, lassítani, és nyugalmat parancsolni magamnak.

7. - a szabályokon nem kell változtatnom, csak be kell tartanom. Különösen figyelni kell a legkritikusabb pontokra, és ezeket kell legelőször megcsinálni a nap folyamán.

8. - rugalmasnak kell lennem, mindig ott kell változtatni, ahol a legégetőbb a helyzet. Ha az étrendem rossz, azonnali változtatás kell, ha az edzés nem megy, akkor ott kell a kellő motiváló erő.

9. - nem szabad felcserélnem a nappalt az éjszakával. Kipihenten kell elkezdeni a napot, jusson mindenre az időmből, különben tornyosulnak a feladataim.

10. - nem szabad stresszelnem magam, nem ér annyit az egész fogyókúra. Ha mégis stresszelem magam, tudom, hogy a visszájára fog elsülni a dolog.

__________

Ez egy tízes szabályzat, apró pontok, kis kiigazítások, hogy ki tudjam húzni a problémám méregfogát gyökerestűl. Ha nem is egy csapásra, de szépen kivitelezve sikerülhet megoldani a gordiuszi csomót, ami gátol egy új egészséges élet kialakításában.

Rá kell áldoznom most még elég sok időt, hogy foglalkozzam saját magammal. Ha a mai napot nézem, 5x ettem. A reggeli okés volt, gyümölcsturmixot ittam (naracs, alma, citrom + víz keveréke), tízóraira egy db almát ettem, az ebédnél már próbálkoztam a vegetáriánus szakácskönyv egyik receptjével, és gombás pirítós kenyeret ettem 2 db-ot, ez volt a vacsora is, és nasiként még egy kevés mákos tésztát ettem meg. Eddig rendben is lenne az étrendem. De! A szabályt felrúgva csokoládét ettem, ami nem szolgálja a fogyásomat. Nincs tiltva a csokievés, de elhatároztam, hogy cukros dolgokat nem fogok enni már ezután. Itt borult föl az egész napos kitartásom, hiszen már abszolút nem hiányzott a szervezetemnek a csokoládé. Ilyen kilengésekkel nem lehet tartós fogyást elérni. Ha ezt jól az eszembe vésem, és korrigálok, akkor holnap már nem követem el ezt a hibát.

A gordiuszi csomót egy váratlan húzással úgy tudom megoldani, hogy mindent a fogyásnak rendelek alá, és csak ezzel az egy dologgal foglalkozom mindaddig, amíg el nem érem a célom. Nincs más megoldás! Még a családi életemet is úgy kell beosztanom, hogy első helyen csakis és kizárólag a fogyás, mint terv és cél szerepelhet.

 

 

 

komment
süti beállítások módosítása